• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403080604051
  • خبرنگار : 71234

شهریاری: عملیات متجاوزانه رژیم صهیونیستی مورد مضحکه متخصصین نظامی جهان قرار گرفت

شهریاری: عملیات متجاوزانه رژیم صهیونیستی مورد مضحکه متخصصین نظامی جهان قرار گرفت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات رژیم صهیونیستی در پاسخ به عملیات وعده صادق مورد مضحکه متخصصین نظامی جهان قرار گرفت .

به گزارش ایسنا، محمدمهدی شهریاری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز با تسلیت سربازان فراجا در سیستان و بلوچستان و محکومیت این جنایت گفت: عملیات رژیم صهیونیستی در پاسخ به عملیات وعده صادق مورد مضحکه متخصصین نظامی جهان قرار گرفت و یک بار دیگر پوشالی بودن این رژیم غاصب را ثابت کرد.

وی افزود: این روزها جهان نظاره‌گر جنایت‌های بی‌شرمانه و وحشیانه‌ای است که اسرائیل، این رژیم سفاک اشغالگر و جنایت‌پیشه علیه ملت مظلوم فلسطین و لبنان مرتکب می‌شود. کودکان در آغوش مادرانشان در خون می‌غلتند و بیمارستان‌ها و مدارس به هدف‌های نظامی تبدیل شده و صدای آه و ناله مردم به گوش کسی نمی‌رسد که به جز حق حیات و آزادی چیزی نمی‌خواهند.

امروز دفاع از فلسطین نه تنها یک وظیفه بلکه رعایت اصل شرافت و وجدان است

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: کسانی که خود را طرفدار حقوق بشر می‌دانند اعم از ملت‌ها، سازمان‌ها دولت‌ها هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند؛ امروز دفاع از فلسطین نه تنها یک وظیفه بلکه رعایت اصل شرافت و وجدان است.

وی افزود:  ملت نه تنها درگیر درد مردم فلسطین بلکه هر روز بیشتر در دامان دردهای اقتصادی خود گرفتار است. سفره‌های مردم بر اثر سیاست‌های غلط اقتصادی دولت‌ها طی چند سال گذشته کوچکتر و هزینه‌های زندگی بیشتر و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها، کاهش ارزش پول ملی، کمبود دارو و افزایش بی‌رویه قیمت آن و قیمت بی حد و مرز مسکن باعث دلسردی و ناامیدی جوانان و مردم ما شده است لذا شرایط اقتصادی و وضعیت معیشتی مردم اقتضا می‌کند که هرچه سریعتر در خصوص شرایط داخلی و بین‌المللی کشور چاره‌ای اندیشید.

شهریاری بیان کرد: اگر می‌خواهید ثبات اقتصادی به تبع آن ثبات سیاسی فرهنگی و اجتماعی انجام گیرد، باید هرچه سریع‌تر دولت و وزارت امور خارجه اقدامات لازم را با طرف‌های اصلی آن انجام دهند.

وی اضافه کرد: شرایط اجتماعی به گونه‌ای است که باید از هر اقدامی خودداری کرد که به تحریک پذیری بخشی از جامعه می‌انجامد و دولت به قول‌های رئیس جمهور در ایام تبلیغات انتخاباتی مانند پیوستن به FATF و برطرف کردن فیلترینگ و موارد دیگر در اسرع وقت جامعه عمل بپوشاند.

در صورت عدم رفع فیلترینگ، مودم‌های استارلینک بر پشت‌بام‌ها بیشتر می‌شود

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در صورت عدم رفع فیلترینگ، مودم‌های استارلینک بر پشت‌بام‌ها بیشتر و قیمت‌های استارلینک کاهشی‌تر و اینترنت 5G در دسترس مردم قرار خواهد گرفت که مورد خواست دشمنان است. نمی‌توان مانع توسعه تکنولوژی شد که امروز شاهد گسترش قابل توجه آن در کشور هستیم.

شهریاری در ادامه بیان کرد: در شرایط فعلی کشور باید مردم را در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت داد که تنها با مشارکت مشارکت مردم، دولت قوی و مستحکم خواهیم داشت. دولت با سپردن امور به دست مردم برای رفع مشکلات کشور اقدام کند. همچنین از نفوذ برخی از چهره‌های سیاسی در دولت جلوگیری شود، آن‌هایی که از مردم فاصله گرفته بوده بخصوص کسانی که نقشی در رای‌آوری دکتر پزشکیان نداشته و پس از پیروزی سر از خانه‌های خود بیرون آورده و امروز مدعی تقسیم قدرت هستند.

وی اضافه کرد: مقامات بسیاری در طول سال‌های گذشته خواهان بازگشت ایرانیان برای سرمایه‌گذاری و توسعه کشور شده اما با رفتارهای متناقض در داخل کشور مواجه شدند که مورد استقبال ایرانی ها قرار نگرفته است؛ با توجه به حضور بیش از ۱۰ میلیون ایرانی وجود  فرهیخته در خارج از کشور که به جز عده‌ای اندکی، بقیه آنان ارتباط تنگاتنگ با کشور خود هستند و دارایی‌های آنها به بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار می‌رسد. از مقام معظم رهبری خواهش می‌کنم جهت وحدت و همبستگی و حفظ یکپارچگی بیشتر ایرانیان جهت اطمینان خاطر بیشتر به این هموطنان عفو اعلام کرده تا شاهد بازگشت گسترده ایرانیان و ارتباط تنگاتنگ آنان برای شکوفایی بیشتر ایران عزیزمان باشیم.

مخالفین دکتر پزشکیان بپذیرند که اکنون او رئیس جمهور است نه فرد دیگر

شهریاری اظهار کرد: مقامات سیاسی گذشته و نمایندگان مجلس باید از بیان مسائلی که باعث تفرقه و از هم‌پاشیدگی همبستگی ملت می‌شود خودداری کنند. مخالفین دکتر پزشکیان بپذیرند که اکنون آقای پزشکیان رئیس جمهور است نه فرد دیگر پس از توقعات خود برای مشارکت در قدرت بکاهند.

وی بیان کرد: ما امروز قوانین زیادی را داریم که بر زمین مانده و از زمان دولت‌های گذشته نیز اجرا نمی‌شود که نمونه آن  قانون هدفمندی یارانه‌ها است که بخشی از آن باید به دستگاه‌های خاص داده می‌شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به تازگی تابعیت فرزند یکی از معاونان رئیس جمهور بهانه‌ای برای تضعیف دولت شده است حال اینکه امروز ضرورت دارد به جای افروختن بر اختلافات به دنبال بهبود وضعیت اقتصادی مردم، رفع تحریم‌ها، افزایش فروش نفت، کاهش فقر، رفع بیکاری، افزایش سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی، افزایش صادرات انتقال تکنولوژی و کاهش مشکلات مردم باشیم که این موضوعات مهم از طریق مذاکرات و رفع تحریم‌ها امکان تحقق دارد.

وفاق ملی هم جاده یک طرفه نیست

شهریاری گفت: باید این واقعیت را بپذیریم که اقتصاد کشور با برنامه‌ریزی و تعامل بین‌المللی نیاز دارد و راه‌های قدیمی تنها فشار را بر مردم افزایش می‌دهد و نتیجه‌ای جز افزایش مشکلات اقتصادی ندارد؛  در خصوص موضوع تابعیت هم افراد دیگری از مقامات بلندپایه کشور وجود دارد که باید رفتارها با هم با همه یکسان باشد.

 وی با تشکر از پزشکیان بررس طرح شعار وفاق ملی برای توسعه کشور، رفع اختلافات و ایجاد وحدت و برادری گفت: امروز زمان آن است که همه دست در دست یکدیگر به وفاق ملی واقعی عمل کنیم نه شعاری برای منافع جناح‌ها بلکه برای رفاه امید و آینده روشن‌تر برای ملت بزرگ ایران؛ وفاق ملی هم جاده یک طرفه نیست، اگر دولت پیش قدم شده است وظیفه همه سازمان‌ها نهادها و بنیادهاست که در گزینش نیرو و دادن مسئولیت‌ها مشابه به یکدیگر عمل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha