• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403080603928
  • خبرنگار : 50187

سیزدهمین طرح ملی «دادرس» در کرمان افتتاح شد/ آموزش ۲۲ هزار دانش‌آموز

سیزدهمین طرح ملی «دادرس» در کرمان افتتاح شد/ آموزش ۲۲ هزار دانش‌آموز

ایسنا/کرمان امروز ۶ آبان ماه همزمان با سراسر استان و کشور، طرح ملی دادرس در دومین روز هفته پدافند غیرعامل در کرمان افتتاح شد.

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره طرح ملی دادرس در دبیرستان دخترانه حسین باقری در جمع دادرسان اظهار کرد: واژه دادرس به معنای «دانش‌آموز آماده در روزهای سخت»، برای افزایش تاب‌آوری جامعه و توسعه فرهنگ مهربانی و همدلی، تمرین کار گروهی و تقویت حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی در میان نوجوانان ایران اسلامی است که آینده این سرزمین سربلند را رقم خواهند زد.

وی با اشاره به اینکه طرح ملی دادرس همانند مدرسه امدادی است، افزود: مهارت، آمادگی و توانمندی دانش آموزان برای مقابله با خطر در زمان وقوع حوادث از اهداف اجرای این طرح است.

 فلاح بیان کرد: مربیان آموزش دیده جمعیت هلال احمر استان کرمان با حضور در مدارس، به آموزش آیتم‌های امدادی دادرس خواهند پرداخت و ضمن ارائه آموزش‌های نظری به صورت عملی نیز دانش‌آموزان را با این مهارت‌ها آشنا خواهند کرد.

وی تصریح کرد: دادرس علاوه بر مدارس در میان خانواده‌ها نیز جایگاه ویژه‌ای یافته و موجب علاقه‌مندی خانواده‌ها به فراگیری آموزه‌های امدادی شده که این خود نشان از موفقیت این طرح و دست‌یابی به بخش عمده اهداف آن دارد.

 مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اهداف و اصول جمعیت هلال احمر و شعار «هر خانواده یک امدادگر»، اظهار کرد: ما طبق رسالت خود در جمعیت هلال احمر برآنیم تا آموزش‌ها را در سطح کل جامعه گسترش دهیم و این مهم از طریق خانواده‌ها میسر خواهد شد.

فلاح ادامه داد: برای توسعه خدمات جمعیت هلال احمر در مقاطع مختلف تحصیلی؛ همچنین طرح ملی ماهر (مهارت‌آموز هلال احمر) نیز در مدارس ابتدایی سراسر استان از سال گذشته آغاز شده و طرح ماهر با شعار هر مدرسه یک کانون مهارت‌ آموزی هلال احمر در مدارس استان فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان؛ چشم انداز مثبت دیگر این طرح را تقویت و گسترش فعالیت‌های خودامدادی و دگر امدادی دانش آموزان به عنوان بازوی فعال و پویای هلال احمر عنوان کرد و افزود: امیدواریم این طرح با همکاری دستگاه‌های مسئول با سرعت قابل تامل به آرمان‌های مدنظر دست یابد تا به هدف غایی و نهایی خانواده آماده و جامعه آماده برسیم.

آموزش ۲۲ هزار دانش آموز در سال گذشته

وی تصریح کرد: این طرح در سال تحصیلی گذشته در ۳۸۵ مدرسه و با حضور ۲۲ هزار دانش آموز برگزار شد که طی این طرح دانش آموزان مقطع اول متوسطه با آموزه‌های دادرس که همان آموزش‌های امدادی است، آشنا شدند.

فلاح همچنین در ادامه با اشاره به هفته پدافند و شعار (پدافند غیرعامل، تدبیر امروز، امنیت فردا) گفت: پدافند غیرعامل به عنوان یکی از اثربخش ترین و پایدارترین راهبردهای دفاعی برای مقابله با تهدیدات نوین، نقش مهمی را در عرصه‌های مختلف ایفا کرده و بهره‌گیری از این سیستم دفاعی هوشمند می‌تواند کارایی نظام اداری کشور را ارتقا دهد.

 وی با اشاره به نقش موثر پدافند غیرعامل در آموزش دانش آموزان بیان کرد: همچنین مدارس با ارائه آموزه‌های پدافند غیرعامل دانش آموزان را برای ورود آگاهانه به زندگی خانوادگی و اجتماعی آماده می‌سازند.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: در کنار این امر مهم البته ضروری است در نظام آموزش و پرورش که پایه و اساس فرهنگسازی، ترویج و آموزش مفاهیم این حوزه است، با رویکردی متفاوت، آینده نگرانه و تربیتی با این مقوله مواجه شوند.

 فلاح تاکید کرد: به نظر می‌رسد ترویج آگاهانه پدافند غیرعامل می‌تواند ضمن کاهش آسیب‌پذیری کشور، اسباب دفاعی مقتدرانه در برابر توطئه‌های دشمنان را ایجاد کند.

سیزدهمین طرح ملی «دادرس» در کرمان افتتاح شد/ آموزش ۲۲ هزار دانش‌آموز

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha