• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403080603897
  • خبرنگار : 50214

مدیر کل بیمه سلامت یزد:

سالیانه ۱۲۰۰ میلیارد تومان خدمات در یزد ارائه می‌دهیم

سالیانه ۱۲۰۰ میلیارد تومان خدمات در یزد ارائه می‌دهیم

ایسنا/یزد مدیر کل بیمه سلامت استان یزد با اشاره به پوشش ۳۲۳ هزار نفری بیمه سلامت در استان، گفت: بیمه سلامت استان به طور میانگین ماهیانه ۱۰۴ میلیارد تومان به موسسات تشخیصی درمانی یا به عبارتی سالانه حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان خدمات به بیماران تحت پوشش خود ارائه می‌کند.

«محمد دریجانی» امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون ۳۲۳ هزار و ۲۱۵ نفر در استان یزد از خدمات بیمه سلامت برخوردار هستند که ۱۳۸ هزار و ۴۲۰ نفر در زمره بیمه سلامت همگانی ایرانیان قرار دارند.

وی با بیان این که بیمه ایرانیان همانند گذشته برای دهک‌های اول تا پنجم یعنی بیش از ۸۰ هزار نفر از بیمه شدگان یزدی رایگان است، گفت: بیماران هنوز هم همچون قبل می‌توانند روی تخت بیمارستان از با ثبت نام برای این نوع بیمه، از خدمات درمانی بیمه ایرانیان برخوردار شوند.

دریجانی از بهره مندی ۷۶ هزار و ۷۹ نفر کارکنان دولت، ۷۲ هزار و ۹۱۰ نفر بیمه‌ شده روستایی و ۳۵ هزار و ۸۰۶ نفر سایر اقشار از خدمات این بیمه خبر داد و ابراز کرد: بیمه سلامت استان به طور میانگین ماهیانه ۱۰۴ میلیارد تومان به موسسات تشخیص درمانی پرداخت می‌کند که ۵۱ میلیارد تومان به موسسات تشخیصی درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و ۵۳ میلیارد تومان به موسسات خصوص و غیردولتی پرداخت می‌شود.

وی همچنین اعلام کرد: خوشبختانه مانند سال گذشته، پرداخت‌های بیمه سلامت استان به موسسات همانند سال گذشته به‌روز انجام می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان با اشاره به فعالیت صندوق بیماران خاص و صعب العلاج تحت مدیریت بیمه سلامت، گفت: عموم مردم مشمول برخورداری از خدمات این صندوق هستند، البته بیماران برای بهره‌گیری از خدمات این صندوق باید ضمن مراجعه به بیمه پوششی خود، اقدام به نشان‌دار کردن کد ملی خودشان کنند.

وی با بیان این که افراد می‌توانند از این طریق خدمات مرتبط با ۱۲۷ بیماری که هیچ کدام از سازمان‌های بیمه‌گر از آن پشتیبانی نمی‌کنند را دریافت کنند، گفت: این صندوق در استان یزد طی شش ماهه ابتدای امسال ۳۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خدمات به بیماران ارائه کرده است.

دریجانی در پایان نیز یادآور شد: صندوق بیماران خاص هزینه نوار تست و لانست بیماران دیابتی را نیز پرداخت می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha