• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403080603836
  • خبرنگار : 71603

کاهش تعداد دانشجویان بین‌المللی در هلند

کاهش تعداد دانشجویان بین‌المللی در هلند

وزارت آموزش عالی هلند اعلام کرد که پذیرش دانشجویان بین‌المللی در این کشور کاهش می‌یابد.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی نیوز، اعتراضات دست اندرکاران نظام آموزش عالی هلند پس از ارائه سیاستی به مجلس نمایندگان این کشور توسط وزیر آموزش، فرهنگ و علوم هلند، ادامه خواهد یافت که بر اساس آن تعداد دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی که برای تحصیل به هلند می آیند تا یک سوم محدود می شود و دولت ۲۹۳ میلیون یورو پس انداز می‌کند. 

در این راستا تظاهراتی توسط یک جنبش ملی از کارکنان دانشگاه و دانشجویان تشکیل شده است که برای حفاظت از منافع تحصیلات دانشگاهی و تحقیقات علمی، اتحادیه دانشجویان هلند (LSVb) و اتحادیه دانشگاه‌های هلند (UNL) تشکیل شده است. 

کاسپار ون دن برگ، رئیس UNL، در واکنش به طرح برونز برای «مدیریت جریان‌های دانشجویی بین‌المللی» که در ۱۵ اکتبر ارائه شد، گفت که لایحه «تعادل در بین‌المللی‌سازی» دولت ابلاغ شد. 

ون دن برگ گفت: «این رویکرد آموزش را ضعیف می‌کند، ما استعدادهای علمی مهم را از دست خواهیم داد و همچنین دانشجویان بین‌المللی را که واقعاً در کشورمان به آن‌ها نیاز داریم، ترسانده‌ایم».

از جمله برنامه‌های بروینز کاهش استفاده از زبان انگلیسی در دانشگاه‌ها و کالج‌های هلند است. 

در حال حاضر، از هر سه دوره کارشناسی در هلند، یک دوره به زبان‌های دیگر ارائه می شود و نیمی از این دوره ها ترکیبی از هلندی و انگلیسی است.

از دانشگاه‌ها خواسته می‌شود که در تمام دوره‌های تحصیلی غیرهلندی محدودیتی برای تعداد دانشجویان اعمال کنند. بروینز گفت که اگر سقف ها نتیجه مطلوب را نداشته باشند، به دانشگاه ها بودجه کمتری به ازای هر دانشجو داده می شود.

اقدامات دولت هلند احتمالاً مستقیماً بر دانشجویان اروپایی تأثیر می گذارد که در حال حاضر شهریه مشابه دانشجویان هلندی (حدود ۲۵۰۰ یورو یا ۲۶۹۵ دلار آمریکا در سال) می پردازند. دولت هلند به هر دانشجو حدود ۸۷۰۰ یورو یارانه می دهد. این بدان معناست که داشتن دانشجویان اروپایی کمتر، به معنای هزینه کمتر دولت است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha