• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1403080603817
  • خبرنگار : 71589

مدیر عامل فورد:

شیائومی SU7 عالی است و از آن پیاده نمی‌شوم!

شیائومی SU7 عالی است و از آن پیاده نمی‌شوم!

مدیران عامل شرکت‌ها به ندرت اعتراف می‌کنند که از محصولات رقبای خود استفاده می‌کنند، اما جیم فارلی(Jim Farley) مدیرعامل شرکت فورد می‌گوید که یک خودروی برقی شیائومی را از شانگهای چین خریداری کرده و با خود به شیکاگوی آمریکا آورده و در شش ماه گذشته با آن رانندگی می‌کند.

به گزارش ایسنا، چین بیش از نیمی از خودروهای برقی جهان را می‌فروشد و به نظر می‌رسد حتی خودروسازان غربی نیز خریدار آنها هستند.

جیم فارلی در حین صحبت در یک نمایشگاه اظهار داشت که شیائومی SU7 عالی است و قصد ندارد این خودروی چینی را رها کند.

شرکت شیائومی یک شرکت چینی است که به ساخت گوشی‌های هوشمند مشهور است و اولین خودروی الکتریکی خود را با نام Xiaomi SU7 در ماه مارس ۲۰۲۴ عرضه کرد.

این خودروی برقی با وجود ظاهری شبیه به پورشه، در چین با قیمت کمتر از ۲۵ میلیون یوان(حدود ۳۵ هزار دلار) به فروش می‌رسد. این خودرو شامل سامانه‌ای است که با دیگر دستگاه‌های خانه هوشمند شیائومی متصل می‌شود.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی حتی قبل از اینکه شیائومی بتواند این خودرو را به همه مشتریان خود تحویل دهد، علاقه قابل توجهی به این وسیله نقلیه ایجاد کرده است که منجر به ثبت بیش از ۸۸ هزار سفارش تا پایان ماه آوریل شده است.

این شرکت بیش از ۲۷ هزار خودرو را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ تحویل داده است و انتظار دارد تا نوامبر ۱۰۰ هزار خودروی دیگر را تحویل دهد.

مجموع درآمد این شرکت از این خودروی برقی تاکنون ۶.۲ میلیارد یوان(۸۷۰ میلیون دلار) بوده است.

شایان ذکر است که شیائومی در حال حاضر خودروهای برقی خود را خارج از چین نمی‌فروشد.

این اولین خودروی الکتریکی چینی نیست که جیم فارلی مدیرعامل شرکت فورد را تحت تاثیر قرار داده است. او در ماه مه به وال استریت ژورنال گفت که ترتیب ارسال یک مینی‌ون برقی ۷۷ هزار دلاری را از شرکت «لی اتو»(Li Auto) به میشیگان داده است. این خودروی هفت نفره که مگا(Mega) نامیده می‌شود، اولین مدل کاملاً برقی این خودرو است که دارای جاپایی، صندلی‌های تاشو و تخت‌شو، نمایشگر نمایش فیلم و دستیار هوش مصنوعی است.

فارلی با وجود این، هشدار می‌دهد که تسلط چین در بازار خودروهای الکتریکی تهدیدی برای غرب است. وی برای رقابت با شرکت‌های بزرگ چینی مانند BYD می‌خواهد رویکرد متفاوتی را در پیش بگیرد.

وی در یک پادکست گفت: به شرکت‌های صنعتی سنتی، به عنوان فولکس واگن نگاه کنید. بسیاری از شرکت‌ها در غرب سعی کردند با چین رقابت کنند و اکنون فقط از پلتفرم‌های چینی استفاده می‌کنند، زیرا نتوانستند این کار را انجام دهند. همه ما شاهد آمدن آن بودیم و بنابراین گفتیم که باید رویکرد متفاوتی در پیش بگیریم.

گفتنی است که چین از اواخر سال ۲۰۲۱ تاکنون بیش از نیمی از خودروهای برقی جهان را به فروش رسانده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha