• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403080603795
  • خبرنگار : 50300

پذیرش ۴ دانشجو در رشته اینترنت اشیاء در دانشگاه شهید چمران اهواز

پذیرش ۴ دانشجو در رشته اینترنت اشیاء در دانشگاه شهید چمران اهواز

ایسنا/خوزستان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: برای نخستین ‌بار و در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴، چهار دانشجو در رشته مهندسی کامپیوتر «گرایش اینترنت اشیاء» در دانشگاه پذیرش شده است.

رحیم پیغان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به جذب دانشجو در رشته گرایش اینترنت اشیاء اظهارکرد: این دانشجویان امسال از طریق آزمون سراسری در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش شده و تحصیل خود را آغاز کردند.

وی با اشاره به اجرای پروژه IoTran و راه‌اندازی گرایش اینترنت اشیاء در دانشگاه افزود: این پروژه، در قالب کنسرسیومی بین‌المللی اجرا شده است که در آن ۶ دانشگاه از کشورهای ایران و عراق مشارکت دارند. هدف اصلی پروژه IoTrain، طراحی و تاسیس گرایش کارشناسی ارشد اینترنت اشیا یا IOT است که شامل ۶ بسته کاری «آماده‌سازی رشته»، «توسعه رشته و دروس»، «کنترل کیفیت»، «اطلاع‌رسانی»، «پایداری و بهره‌برداری» و «مدیریت پروژه» است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: دانشگاه در همه بسته‌های کاری همکاری فعال و موثر داشته و مدیریت بسته کاری «آماده‌سازی رشته» را نیز بر عهده داشته است که ۵ فعالیت تحلیل دروس و منابع موجود با همکاری دانشگاه علوم پایه زنجان، تحلیل نیازهای بازار با همکاری دانشگاه سیستان و بلوچستان، هدف سنجی و تحلیل کمبودها در مقایسه با بازار با همکاری دانشگاه تبریز، تعیین کمبودهای آموزشی کنونی برای آموزش IOT با همکاری دانشگاه واسط کشور عراق و طرح توسعه دروس این رشته در دانشگاه شهید چمران اهواز را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: پس از طی این مراحل، برنامه درسی تدوین شده برای این رشته جدید به وزارت علوم در ایران و عراق ارائه و تصویب شده است.

پیغان عنوان کرد: مهارت‌محوری و توجه به نیازهای بازار برای طراحی محتوای درسی از جمله ویژگی‌های شاخص این رشته در مقطع کارشناسی ارشد است. همچنین وجود واحد آزمایشگاهی در حدود نیمی از دروس تعریف شده این رشته، وجود درس کارآموزی برای نیازسنجی صنایع و سازمان‌ها، تعریف دو درس جدید مدیریتی شامل «مدیریت فناوری و نوآوری» و «کارآفرینی و فعالیت حرفه‌ای» از دیگر ویژگی‌های این رشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha