• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403080603723
  • خبرنگار : 50214

برگزاری هفدهمین دوره مسابقات آتش‌نشانی معادن کشور در یزد

برگزاری هفدهمین دوره مسابقات آتش‌نشانی معادن کشور در یزد

ایسنا/یزد هفدهمین دوره مسابقات آتش‌نشانی معادن کشور در هفته جاری به میزبانی مجتمع معدنی چادرملو در استان یزد برگزار می‌شود.

«عباس نیکوکاران» رئیس روابط عمومی و مسئولیت‌های اجتماعی مجتمع معدنی چادرملو شامگاه شنبه پنجم آبان‌ماه در نشست با خبرنگاران در این باره تصریح کرد: مسابقات آتش‌نشانی معادن کشور از منسجم‌ترین و مستمرترین مسابقات است که توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی کشور از سال ۱۳۸۶ به میزبانی چادرملو اولین دوره این مسابقات برگزار شده و امسال نیز هفدهمین دوره این رقابت‌ها مجدداً به میزبانی این مجتمع معدنی برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که این مسابقات از هفتم تا نهم آبانماه در محل این مجتمع معدنی برگزار می‌شود، گفت:۳۱ تیم از استان‌های مختلف کشور در این مسابقات حضور دارند که هر تیم متشکل چهار عضو تیم، سرپرست تیم و رئیس HSE معدن مذکور است.

برگزاری هفدهمین دوره مسابقات آتش‌نشانی معادن کشور در یزد

نیکوکاران عنوان کرد: در نهایت نیز پنج تیم به عنوان تیم‌های برگزیده این دوره از مسابقات انتخاب خواهند شد که سه تیم اول به طور معمول براساس کسب بیشترین امتیاز انتخاب می‌شوند.  

وی افزود: تیمی که کمترین خطا یا رکوردزنی در آیتم‌های مسابقه را دارد به عنوان تیم چهارم و تیمی که جهش ۱۰ پله‌ای نسبت به دوره قبلی مسابقات داشته باشد، به عنوان تیم پنجم انتخاب و معرفی می‌شود ولی در غیر این صورت به طور رنکینگ این دو تیم انتخاب خواهند شد.

این مسئول در پایان نیز ابراز امیدواری کرد: چادرملو میزبان خوبی برای این مسابقات باشد و شرکت‌کنندگان با خاطره‌ای خوب از این مسابقات عازم شهرهای خود شوند.

برگزاری هفدهمین دوره مسابقات آتش‌نشانی معادن کشور در یزد

«سید علی سیدی‌زاده» مسئول HSE مجتمع معدنی چادرملو نیز در این نشست اظهار کرد: مسابقات آتش‌نشانی معادن کشور همانطور که گفته شد، از سال ۱۳۸۶ تاکنون به طور مداوم برگزار شده و تنها یک سال به دلیل بحران کرونا برگزار نشد والا امسال هیجدهمین دوره آن را برگزار می‌کردیم.

وی با اشاره به اهمیت و خطرات شغل آتش‌نشانی در معادن، اظهار کرد: این دوره از مسابقات در پنج مرحله و به صورت کاملاً عالمانه طراحی شده است.

سیدی‌زاده در مورد این مراحل خاطرنشان کرد: بخش اول این مسابقات به صورت آزمون تئوری در قالب ۲۰ سئوال کتبی برگزار می‌شود و چهار آیتم دیگر مربوط به آزمون‌های عملی است که این آیتم‌ها نیز شامل صعود و رهاسازی فرد مصدوم، آمادگی جسمانی و حمل مصدوم، مرحله حریق ترکیبی و در نهایت مرحله آب‌کشی می‌باشد که هر کدام دارای چندین بخش سخت و دشوار است.

وی با اشاره به حضور ۱۵۵ شرکت‌کننده در این مسابقات، گفت: سه تیم برتر این مسابقات در رقابتهای آتش‌نشانی سال آینده ایمیدرو شرکت خواهند کرد.

برگزاری هفدهمین دوره مسابقات آتش‌نشانی معادن کشور در یزد

این مسئول با بیان این که ارتقای آمادگی و توانمندی آتش‌نشانان معادن کشور، انتقال دانش و ایجاد حس همدلی بیشتر بین آنها از اهداف این مسابقات است، گفت: فضای برگزاری مسابقات در حال آماده سازی است و امیدواریم چادرملو میزبان خوبی برای این دوره از مسابقات باشد.

وی در مورد وضعیت ایمنی مجتمع معدنی چادرملو نیز اظهار کرد: روزانه بین ۲۹ تا ۷۰ تن ماده منفجره برای امر تولید ماده معدنی در این معدن مورد استفاده قرار می‌گیرد و این در حالیست که از زمان شروع بکار معدن تاکنون بیش از یک میلیارد تن ماده معدنی و باطله‌برداری در این مجموعه انجام شده است.

سیدی‌زاده با اشاره به این که علی رغم حجم کاهش یافته فعالیت‌های این معدن در حال حاضر روزانه ۴۲ تراک در این مجموعه معدنی فعالیت دارد که روزانه مسافت زیادی را در مسیرهای معدنی تردد دارند، عنوان کرد: علاوه بر این، با توجه به فاصله معدن از شهرهای پیرامونی طی هر شبانه روز تعدادی از کارکنان معدن که ۱۳۰۰ نفر را شامل می‌شوند، در داخل ۲۰۰ ساختمان مسکونی این مجتمع معدنی، اقامت می‌کنند و با تمام این تفاسیر به دلیل مدیریت خوبی که در این مجموعه صورت گرفته، خوشبختانه طی شش سال گذشته هیچ حادثه‌ی منجر به فوت و حتی نقص عضو در معدن نداشته‌ایم.

به گفته وی، البته در راستای کسب این موفقیت، اقداماتی زیادی در معدن صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به ایجاد واحد دیسپاچینگ برای کنترل کلیه ترددهای داخل معدن اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha