• شنبه / ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403080503530
  • خبرنگار : 50976

مسئولان و علمای فارس شهادت امام جمعه کازرون را تسلیت گفتند

مسئولان و علمای فارس شهادت امام جمعه کازرون را تسلیت گفتند

ایسنا/فارس در پی سوءقصد به حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صباحی، امام جمعه فقید کازرون و شهادت ایشان، مسئولان و علمای فارس در پیام‌های جداگانه‌ای این ضایعه اسفناک را تسلیت گفتند.

در پیام حسینعلی امیری، استاندار فارس آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

شهادتِ امام جمعه خطه سلمان فارسی، حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد صباحی را که پس از ادای فریضه جمعه در محل برگزاری نماز مظلومانه مورد ضرب گلوله قرار گرفت و به رغم تلاش‌های تیم پزشکی، به مقام رفیع شهادت نائل آمد، محضر رهبر معظم انقلاب (مدظله) حضرت آیت‌الله دژکام نماینده مقام معظم رهبری در استان، مردم عزادار شهرستان کازرون و خانواده ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. خداوند روح شهدای محراب این شهرستان و شهیدان دانشجو خرسند و صباحی را غریق لطف بی‌پایان خویش قرار دهد و بر درجات آنان بیفزاید.

همچنین از مسئولان قضایی، انتظامی و امنیتی استان می‌خواهم با بررسی همه جانبه ابعاد موضوع و تمهیدات امنیتی لازم تلاش کنند از تکرار اقدامات تلخ این‌چنینی جلوگیری به عمل آید.

در پیام تسلیت حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی، مدیر حوزه علمیه استان فارس نیز آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعی إِلی رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلی فی عِبادی وَ ادْخُلی جَنَّتی

با نهایت تاسف و تألم از شهادت مظلومانه حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صباحی عالم جلیل‌القدر امام جمعه کازرون اطلاع پیدا کردم.

روحانیت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خود پیشگام بوده و همواره برای دفاع از اسلام و مکتب اهل بیت(ع) تا پای جان ایستادگی کرده است و همین است که دشمنان سعی می‌کنند این جایگاه را مخدوش کنند و مردم را از حضور روحانیت محروم کنند اما روحانیت افتخار دارد در طول حیات خود، همواره برای اعتلای اسلام شهید تقدیم کند.

فقدان این عالم بزرگوار که خدمات شایان توجهی به حوزه علمیه و اهالی آن دیار مبذول داشته را به حضرت ولی الله الاعظم روحی له الفدا، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، علما اعلام و مردم شهرستان کازرون و بیت مکرم ایشان تبریک و تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال علوّ درجات و حشر با اولیا الله و صالحین را برای ایشان و صبر و اجر برای سایر بازماندگان مسئلت می‌نمایم.

پیام حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصدرالله رجایی‌نسب، رئیس کل دادگستری استان فارس نیز به شرح زیر است:

ارتحال و شهادت تاسف‌بار و حزن‌انگیز عالم فرهیخته و اندیشمند حجت الاسلام والمسلمین مرحوم حاج شیخ محمد صباحی (رحمة الله علیه) امام جمعه فقید شهرستان کازرون موجب تأثر و تألم شدید امت ولایتمدار ایران اسلامی و مردمان شهید پروراستان فارس و شهرستان‌های کازرون و قادر آباد شد.

سال‌ها زندگی سراسر افتخار آن روحانی برجسته و مجاهد در سنگر دفاع از ارزش‌های اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی کارنامه درخشانی از عمر با برکت ایشان در اذهان و تاریخ این مرز و بوم به یادگار خواهد گذاشت.

 اکنون که روح آن عالم فرزانه و مجاهد فی سبیل الله به عالم باقی شتافت و در جوار معبود جاویدان گشت؛ اینجانب به نمایندگی از قضات و کارکنان دادگستری و اعضای شورای قضایی استان فارس ضمن تسلیت و تعزیت این ضایعه اندوهناک به بیت مکرّم، ارادتمندان ایشان و مردم شریف استان فارس بالاخص مردم ولایتمدار شهرستان‌های کازرون، قادرآباد و خرامه از خداوند متعال برای آن مرحوم که مایه افتخار و مباهات روحانیت بودند غفران واسعه الهی و علو درجات مسئلت دارم.

در پیام ابراهیم بیانی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس هم آمده است:

باسم رب الشهداء و الصدیقین

شهید والامقام حجت‌الاسلام صباحی، امام جمعه شهرستان کازرون سبکبال پرگشود و به سوی معبود خود شتافت. به روح این عزیز سفر کرده به ملکوت اعلی درود می‌فرستیم.

اینجانب به نمایندگی از خانواده های معزز شاهد و ایثارگر استان فارس ضمن همدردی با خانواده محترم و معظم این شهید گرانقدر، حوزه‌های علمیه، ائمه محترم جمعه، روحانیت گرانقدر و ملت شریف ایران اسلامی، شهادت ایشان را تبریک و تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال علو درجات برای آن عزیز سفرکرده و صبر جمیل برای بازماندگان مسئلت می‌نمایم.

در پیام تسلیت روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید صدرا نیز تأکید شده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

با کمال تأثر و تألم خبر شهادت سومین امام جمعه شهید شهرستان کازرون، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد صباحی را دریافت کردیم. این ضایعه‌ بزرگ را به امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله)، خانواده ایشان، مردم شریف شهرستان کازرون و جامعه‌ معزز روحانیون تسلیت عرض می‌کنم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صباحی با اخلاق نیکو، روحیه‌ خدمتگزارانه و تعهد دینی خود، الگویی بی‌بدیل برای همگان بودند. شخصیت والا و تلاش‌های بی‌وقفه‌ ایشان در راه خدمت به مردم و نشر ارزش‌های اسلامی همیشه در یادها خواهد ماند.

شرکت عمران شهر جدید صدرا با نهایت احترام و ارادت، بار دیگر این ضایعه را به تمامی وابستگان و مردم شریف کازرون تسلیت عرض می‌کند و از خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل مسئلت دارد.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

در پیام تسلیت شورای هیئات مذهبی استان فارس نیز آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

خبر شهادت امام جمعه مردمی کازرون حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد صباحی پس از اقامه نماز جمعه، موجب تأسف و تأثر بسیار شد.

بدون شک یاد و نام نیک این روحانی بزرگوار انقلابی و مردمی که علاوه‌ بر مجاهدت در سنگر تبلیغ معارف دینی و تدریس علوم اسلامی، حدود ۱۵ سال از عمر بابرکتش را نیز در جایگاه امامت جمعه در شهرستان‌های خرامه و کازرون سپری کرد، تا همیشه در خاطر مردم جاودان خواهد بود.

اینجانب شهادت مظلومانه ایشان را به علما و روحانیون استان فارس، مردم متدین خطه فارس مخصوصاً مردم شهیدپرور کازرون و خانواده آن شهید والامقام تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل از خداوند متعال خواستارم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha