• شنبه / ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403080503474
  • منبع : نمایندگی فارس

اخبار کوتاه پلیس فارس؛

از دستگیری عوامل تیراندازی در عروسی‌ها تا پایان کار قاتل

از دستگیری عوامل تیراندازی در عروسی‌ها تا پایان کار قاتل

ایسنا/فارس در اخبار کوتاه پلیس فارس اخباری نظیر دستگیری عامل تیراندازی در شیراز، جان باختن کودک ۶ ساله بر اثر تیراندازی در عروسی در فسا، مصدوم شدن ۶ نفر در اثر تیراندازی در عروسی خرامه، دستگیری قاتل برادرکش، وقوع تصادف با یک کشته و ۳ زخمی، کشف ۱۰۰ قطعه پرنده چکاوک طوقی قاچاق و... مشاهده می‌شود.

فرمانده انتظامی شیراز امروز، ۵ آبان‌ماه از دستگیری عامل تیراندازی در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تیراندازی دختری جوان با تفنگ بادی به سمت پدرش و متواری شدن وی، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران کلانتری ۲۰ گل‌سرخ قرار گرفت.

اسماعیل زراعتیان افزود: ماموران بلافاصله تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات پلیسی موفق به شناسایی محل اختفاء عامل تیراندازی شدند و پس از هماهنگی قضایی وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه در بازرسی از متهم یک قبضه اسلحه بادی کشف شد، تصریح کرد: متهم در بازجویی اولیه علت تیراندازی را اختلافات شخصی عنوان کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

عامل جان باختن کودک ۶ ساله، تسلیم قانون شد

فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: فردی که به خاطر شادی در مراسم عروسی اقدام به تیراندازی کرده بود خود را تسلیم قانون کرد.

فرهاد آراوند در تشریح این خبر اظهار کرد: شب پنج‌شنبه در پی اعلام به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر کشته شدن دختر بچه‌ای ۶ ساله در مراسم عروسی در یکی از روستاهای شهرستان فسا، دستگیری ضارب در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی به تحقیقات اولیه پلیس و شناسایی ضارب اشاره کرد و گفت: همزمان با پیگیری‌های تخصصی کارآگاهان برای دستگیری متهم، همکاری و رایزنی معتمدین محلی نیز برای معرفی ضارب ادامه داشت و نهایتا متهم ۲۰ ساله که برادر داماد بود، خود را تسلیم قانون کرد.

آراوند با اشاره به کشف اسلحه مورد استفاده در تیراندازی، اظهار کرد: متهم پس از تکمیل تحقیقات و با پرونده متشکله روانه دادسرا شد.

رئیس پلیس فسا بیان کرد: بدعت غلط تیراندازی در مراسمات که متاسفانه جان‌های زیادی را گرفته است، جز با مشارکت و همکاری مردم و صاحبان مراسم، برچیده نخواهد شد.

فرورفتن چاقو برادر در ریه‌های برادر

فرمانده انتظامی خرامه از دستگیری قاتل ساعتی پس از ارتکاب به جرم در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: بامداد روز گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره درگیری منجر به قتل در یکی از مناطق شهرستان خرامه، بلافاصله ماموران انتظامی به محل اعزام شدند.

زمان‌الله کریمی افزود: ماموران انتظامی در تحقیقات بیشتر متوجه شدند درگیری بین ۲ برادر رخ داده که یکی از آن‌ها به وسیله چاقو برادر ۲۵ ساله خود را مصدوم و پس از اعزام به بیمارستان فوت کرده است.

فرمانده انتظامی خرامه ادامه داد: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و پس از ساعتی مخفیگاه قاتل را شناسایی و وی را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه علت و انگیزه قتل را اختلافات خانوادگی اعلام کرد، گفت: قاتل ۲۳ ساله پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

فرمانده انتظامی خرامه در پایان بیان کرد: پلیس در راستای احقاق حق مردم و به ویژه جرایم خشن از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

تیراندازی در عروسی با ۶ مصدوم

فرمانده انتظامی خرامه همچنین گفت: ضارب که در مراسم عروسی به صورت سهوی اقدام به تیراندازی کرده بود خود را تسلیم قانون کرد.

وی بیان کرد: دوازدهم مهرماه سال جاری در پی اعلام خبری به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه ۶ نفر بر اثر تیراندازی در مراسم عروسی مجروح و به درمانگاه منتقل شده‌اند که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

خرامه ادامه داد: در بررسی و تحقیقات صورت گرفته توسط ماموران مشخص شد شخصی به هویت معلوم جهت ابراز شادی در مراسم عروسی با اسلحه ساچمه‌زنی به صورت سهوی اقدام به تیراندازی و منجر به مجروحیت افراد مذکور می‌شود.

فرمانده انتظامی خرامه تصریح کرد: ماموران بلافاصله اقدامات پلیسی خود را جهت دستگیری ضارب آغاز کردند که فرد تیرانداز عرصه را بر خود تنگ و با حضور در مقر انتظامی اسلحه را تحویل و خود را تسلیم قانون کرد.

کریمی با اشاره به اعتراف متهم مبنی بر تیراندازی سهوی به سمت مصدومان، گفت: فرد ضارب پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

برخورد  پژو با کامیون در محور شیراز، مرودشت

رئیس پلیس راه شمال استان فارس گفت: بر اثر برخورد سواری پژو با یک دستگاه کامیون در محور مواصلاتی شیراز-مرودشت، یک نفر فوت و ۳ سرنشین نیز مجروح شدند.

عبدالهاشم دهقانی بیان کرد: در پی اعلام یک فقره تصادف رانندگی در محور مواصلاتی شیراز ـ مرودشت، بلافاصله ماموران به همراه دیگر نیروهای امدادی برای بررسی حادثه به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: مأموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند سواری پژو پارس با ۴ سرنشین به شدت با یک دستگاه کامیون برخورد کرده‌ است.

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس تصریح کرد: در این حادثه راننده پژو فوت و ۳ سرنشین دیگر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

دهقانی با بیان اینکه کارشناس پلیس‌راه علت این تصادف را موکول به تحقیقات بعدی اعلام کردند، به رانندگان هشدار داد از عجله و شتاب بی مورد حین رانندگی خودداری و برای حفظ سلامتی خود و همسفران به قوانین رانندگی احترام بگذارند تا شاهد چنین حوادث دلخراشی نباشیم.

لندکروز ۹۰ میلیاردی در توقیف پلیس کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از توقیف تویوتا لندکروز قاچاق به ارزش ۹۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: مأموران پلیس آگاهی کازرون با اقدامات فنی از نگهداری یک دستگاه لندکروز قاچاق در یک پارکینگ مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

بیژن بارسالاری افزود: ماموران پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و پس از بررسی‌های تخصصی و استعلام‌ از سامانه‌های هوشمند مطلع شدند که هیچ خودرویی با این شماره شاسی در سیستم ثبت نشده است و خودرو به صورت قاچاق از مبادی غیر قانونی وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه ارزش خودرو مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۹۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و تحویل مرجع قضایی شد.

کشف ۱۰۰ قطعه پرنده چکاوک طوقی قاچاق

فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف پرندگان چکاوک طوقی به ارزش ۷ میلیارد  ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران انتظامی این فرماندهی حین کنترل محور سیرجان-نی‌ریز به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و جهت بررسی بیشتر آن را  متوقف کردند.

عظیم‌الله کرمی افزود: مامورین در بازدید از این اتوبوس به دو قفس که پارچه به دور آن پیچیده شده بود مشکوک و در بازرسی از آن ۱۰۰ قطعه پرنده چکاوک طوقی قاچاق را کشف و ضبط کردند.

وی با اشاره به اینکه ارزش پردنده‌های مکشوفه برابر نظر کارشناسان محیط زیست ۷ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف کالای قاچاق در فراشبند

فرمانده انتظامی فراشبند از کشف کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران انتظامی فراشبند حین کنترل خودروهای عبوری در محور جم-فراشبند به دو دستگاه پژو مشکوک و آنها را متوقف کردند.

کرامت‌الله برومندی با اشاره به اینکه در بازرسی از خودروهای توقیف شده، ۱۱ هزار و ۸۰۰ بسته تنباکو میوه ای خارجی قاچاق کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش کالای مکشوفه ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی فراشبند در پایان تصریح کرد: در این راستا ۲ نفر برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

دستگیری سارقین در شهرستان خفر

فرمانده انتظامی خفر از دستگیری سارقین و کشف ۹  فقره سرقت در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی وقوع چندین فقره انواع سرقت در برخی از نقاط شهرستان خفر، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ قرار گرفت.

حجت‌الله احمدیان افزود: با آغاز تحقیقات پلیس، سرانجام ماموران موفق شدند در این خصوص ۲ نفر سارق را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی خفر با بیان اینکه سارقین در تحقیقات اولیه به ۹ فقره انواع سرقت اقرار و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، از شهروندان خواست ضمن مدنظر قرار دادن توصیه‌های پلیسی در پیشگیری از سرقت، هرگونه موارد مشکوک را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ گزارش کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha