• شنبه / ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403080503328
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی:

پدافند غیرعامل به افزایش احساس امنیت در جامعه منجر شود

پدافند غیرعامل به افزایش احساس امنیت در جامعه منجر شود

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه پدافند غیرعامل باید به افزایش احساس امنیت در جامعه منجر شود، گفت: نتایج پدافند غیرعامل در زندگی روزمره باید ملموس باشد.

بهرام سرمست در آیین زنگ پدافند غیرعامل که در مدرسه اکبریه تبریز برگزار شد، اظهار کرد: وقتی صحبت از پدافند می‌کنیم نوعی حمله به ذهن متبادر می‌شود، اما این حمله الزاما نظامی نبوده و می‌تواند یک تهدید غیرنظامی باشد.

وی با بیان اینکه وجه تمایز پدافندعامل و غیرعامل در نظامی و غیرنظامی بودن آن است، افزود: پدافند غیرعامل مجموعه واکنش‌ها و دفاعیاتی است که در برابر تهدیدات غیرنظامی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تهدیدی که علیه جامعه، امنیت روحی و روانی انجام می‌شود، الزاما نظامی نیست و می‌تواند همچون تهدید تاسیسات، خطرات جانی برای شهروندان، بحران زیست محیطی و هر تهدیدی که آرامش روح و روان و جسم دانش‌آموزان و شهروندان را به خطر اندازد، غیرنظامی باشد.

استاندار آذربایجان شرقی به کارکردهای پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: این کارکردها شامل حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی همچون منابع تامین آب، استمرار خدمات ضروری همچون آتش‌نشانی، امداد و نجات، جلوگیری از ایجاد اختلال در تاسیسات و تجهیزات مخابراتی و سایبری کشور در زمینه دسترسی بانک‌ها به اینترنت و مقابله با نفوذ و هک، تداوم شبکه‌های اطلاع رسانی، حفاظت از جان مردم به هر شکل ممکن و مهمتر از همه حفاظت از امنیت روحی و ورانی مردم است، به طوری که بعضی اوقات یک شایعه می تواند امنیت روحی و روانی مردم را تهدید کند.

وی به لزوم اجرای پدافند غیرعامل در مدارس تاکید کرد و گفت: در مدارس ایجاد یک کمیته برای اجرای پدافند غیرعامل نیاز است تا بتواند ایجاد امنیت و مهمتر از آن احساس امنیت کند.

وی مطرح کرد: مدیریت استرس در شرایط بحرانی یکی از اصول و اقدمات پدافند غیرعامل است که یکایک افراد بتوانند مهارت کنترل احساسات و استرس را به دست بیاورند.

سرمست بیان کرد: پایداری در شرایط بحرانی و کم کردن دامنه آسیب‌هایی همچون زلزله، آتش‌سوزی و حملات به شکلی که بتوانیم آرامش خود را حفظ کرده و آسیب‌ها را به حداقل برسانیم، از دیگر کارکردهای پدافند غیرعامل است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: عملکرد مدرسه در رابطه با رشد شخصیت و بالندگی دانش‌آموزان به گونه‌ای که دبیران و مدیران، مجموعه تدابیری تربیتی به کار می‌گیرند تا امید به آینده را در دانش‌آموزان زنده نگهدارند، جزوی از پدافند غیرعامل است.

وی تاکید کرد: پدافند غیرعامل مربوط به لحظه نیست و در طول زندگی ما به صورت روزمره در سطوح فردی، اجتماعی، خانواده، ملی و بین‌المللی وجود دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی در پایان اذعان کرد: ما مدیران وظیفه داریم تمام امکانات و تدابیر لازم را بکار بگیریم تا آرامش روحی و روانی دانش‌آموزان فراهم شود تا به فعالیت علم‌آموزی خود ادامه دهند، چرا که تضمین‌کننده آرامش جامعه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha