• شنبه / ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403080503319
  • خبرنگار : 50037

رئیس صمت شهرستان خبرداد

پیشرفت ۵۲ درصدی طرح توسعه کارخانه سیمان رزن

پیشرفت ۵۲ درصدی طرح توسعه کارخانه سیمان رزن

ایسنا/همدان رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رزن از پیشرفت فیزیکی ۵۲ درصدی طرح توسعه کارخانه سیمان این شهرستان خبر داد.

مجید عربلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: طرح توسعه کارخانه سیمان رزن با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان با اشتغال ۱۰۰ نفر در حال اجرا بوده که تاکنون برای این پروژه صنعتی اعتباری افزون‌بر  ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه برای طرح توسعه این پروژه از محل سفر ریاست جمهوری (شهید رئیسی) اعتباری افزون‌بر ۳۸۰ میلیارد تومان مصوب شده بود که متاسفانه بانک عامل نسبت به پرداخت این اعتبار اقدام نکرد، گفت: طی پیگیری نماینده مردم شهرستانهای رزن و درگزین و با دستور وزیر صمت مقرر شده از محل منابع رونق تولید به این پروژه ۱۵۰ میلیارد تومان پرداخت شود.

وی در ادامه با اشاره به پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی و مشاغل خانگی شهرستان در طی دو سال اخیر، خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر اعتباری افزون‌بر ۲۱۰ میلیارد تومان به واحدهای صنعتی سطح شهرستان و نیز طرح‌های مشاغل خانگی از محل  تبصره ۱۸ تسهیلات  پرداخت شده است.

عربلو  افزود: در دو سال اخیر ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال خانگی در شهرستان رزن پرداخت شده که از میزان پرداخت تسهیلات شهرستان همدان نیز بیشتر بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در شهرستان رزن هشت واحد صنعتی جدید تأسیس شده و یا اینکه در حال توسعه است، یادآور شد: طی دو سال گذشته با برگزاری جلسات مختلف در رابطه با ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور مسئولین استان و شهرستان و نیز با حمایت دستگاه قضا ۱۰ واحد صنعتی در شهرستان احیا و به چرخه تولید بازگشتند.

عربلو گفت: احیا و بازگشت این تعداد از واحدها به چرخه تولید موجب اشتغال ۳۵۰ نفر در دو سال گذشته شده که اشتغال آنان در سامانه رصد ثبت بوده و بیمه تامین اجتماعی دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha