• شنبه / ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403080503306
  • منبع : نمایندگی مازندران

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد

 اختصاص ۹ میلیارد ریال برای طرح‌های پدافند غیرعامل در مازندران

 اختصاص ۹ میلیارد ریال برای طرح‌های پدافند غیرعامل در مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از اختصاص ۹ میلیارد ریال برای اجرای طرح و برنامه‌های پدافند غیرعامل از محل اعتبارات قانون بودجه خبر داد.

علی دیوسالار در گفت‌وگویی با خبرنگاران با اشاره به آغاز هفته پدافند غیرعامل بر فرهنگ‌سازی در زمینه به‌کارگیری اصول پدافند غیرعامل در بین آحاد جامعه تاکید کرد و گفت: پدافند غیرعامل یکی از ارکان توسعه متوازن و پایدار و عامل دستیابی به رفاه اجتماعی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: نیاز است تا زمینه آشنایی هرچه بیشتر تمام مردم جامعه با مفاهیم و موضوعات مرتبط و اهداف، رویکردها و راهبردهای اصولی پدافند غیرعامل فراهم شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران تصریح کرد: از محل اعتبارات قانون بودجه سال‌های ۱۴۰۱و ۱۴۰۲، مبلغ ۹ میلیارد ریال برای برنامه‌های پدافند غیرعامل استان هزینه شده است.

این مسئول افزود: در راستای اجرای دستورالعمل‌ها و طرح‌های حوزه پدافند غیرعامل در سال جاری چهار جلسه و کارگروه‌های مستمر برگزار می‌شود.

 اختصاص ۹ میلیارد ریال برای طرح‌های پدافند غیرعامل

دیوسالار در ادامه گزارشی از اقدامات اداره کل در راستای برنامه‌ها و اهداف پدافند غیرعامل ارائه داد و گفت: اجرایی کردن حوزه غیرسایبری(Bcp)در شرایط اضطراری، راه‌اندازی شتاب‌نگارهای نسل جدید برای جلوگیری از آسیب‌های لغزشی و زلزله، تهیه و تایید طرح‌های راه‌های جایگزین محورهای مواصلاتی کمربندی شمالی قائم‌شهر و محور ساری-کیاسر و همچنین اجرایی کردن مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری کشور برای ملاحظاات دفاعی و پدافند غیرعامل، رعایت مقررات ملی ساختمان و برگزاری جلسات منظم با اداره کل پدافند غیرعامل استان و سازمان نظام مهندسی و دفتر فنی استانداری جهت ساخت‌وسازهای مجاز و برنامه‌ریزی آموزش تخصصی و عمومی مدیران، کارشناسان و کارکنان اداره کل راه وشهرسازی استان و اجرای طرح امن‌سازی اضطراری از مجموعه اقدامات صورت گرفته سال گذشته و سال جاری بوده است.

رئیس اداره پدافند غیرعامل و مدیریت بحران اداره کل راه وشهرسازی مازندران نیز به برگزاری برنامه‌ها و طرح‌های فوق و جلسات کارگروهی منظم با اداره‌کل پدافند غیرعامل، سازمان نظام مهندسی و دفتر فنی استانداری در جهت اجرایی نمودن دستورالعمل‌ها و و ابلاغیه‌های وزارت راه و شهرسازی و سازمان پدافند غیرعامل کشور و هفته نکوداشت پدافند غیرعامل از چهارم ۱۰ آبان ماه اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی مازندران، محدثه یوسفی گفت: در این راستا بروشورهایی در جهت آموزش و آشنایی عمومی با پدافند غیرعامل و پوستر سیاست‌های کلی نظام در پدافند غیرعامل از بیانات مقام معظم رهبری برای ادارات شهرستان جهت نصب و تنویر افکار عمومی ارسال می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha