• شنبه / ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403080503248
  • منبع : نمایندگی سمنان

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور:

مقاوم سازی و مدیریت پدافند غیرعامل از ارکان مدرسه امن است

مقاوم سازی و مدیریت پدافند غیرعامل از ارکان مدرسه امن است

ایسنا/سمنان معاون معدن و منابع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: مقاوم سازی و رعایت موارد مرتبط با مدیریت بحران و پدافند غیرعامل از جمله ارکان مدرسه امن و مقاوم است.

امیر ملک امروز (۵ آبان) در آیین نکوداشت «پدافند غیرعامل، تدبیر امروز، امنیت فردا» که به مناسبت فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل با حضور هاشمی استاندار سمنان ، دستیار رئیس پدافند کشور و سردار شوقانی فرماندهی سپاه قائم در دبیرستان رحمت الله قدس سمنان برگزار شد با بیان اینکه باید پیش بینی و آمادگی‌های لازم را برای هر سناریویی داشته باشیم افزود: جمهوری اسلامی ایران از قدرت بالایی در همه بخش‌ها برخوردار است.

وی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری مانور پدافند غیرعامل و کلاس های آموزشی در مدارس سمنان اظهار کرد: مدرسه آماده و مدرسه امن و مقاوم دو رویکرد سازمان پدافند غیرعامل کشور در خصوص مدارس است که به صیانت و حفاظت از دانش آموزان می‌پردازد.

وی به اهمیت استحکام‌بخشی به مدارس پرداخت و افزود: مقاوم سازی و رعایت موارد مرتبط با مدیریت بحران و پدافند غیرعامل از جمله ارکان مدرسه امن و مقاوم است.

وی اظهارامیدواری کرد: با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، بتوانیم جامعه‌ای امن و ایمن داشته و از زیرساخت‌های حیاتی کشور صیانت کنیم.

معاون معدن و منابع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه سمنان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالایی برخوردار است ادامه داد:استان سمنان در اقدامات پدافند غیرعامل، پیشرو است.

وی بر لزوم حفاظت از نیروی انسانی تاکید و خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما در سازمان پدافند غیرعامل کشور، حفاظت و صیانت از مردم به عنوان سرمایه‌های اصلی کشور است.

 سردار شوقانی، فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان نیز با بیان اینکه پدافند غیرعامل، پدافندی مردم محور است گفت: ما در قرارگاه پدافند غیرعامل، استان را به ۳۱۳ محله مسجد محور تقسیم کرده و بحث پدافند غیرعامل، سازماندهی، آموزش و تمرین و تجهیز و ارتقاء آماده در حال انجام است.

فرماندهی سپاه استان افزود: تامین خدمات زیربنایی و برگشت پذیری و آرام بخشی از دیگر مواردی است که در پدافند غیرعامل مورد توجه قرار دارد.

وی یادآوری کرد: الحمدالله امروز نیز پس از اتفاقات شب گذشته شاهد اقدامات موفق در حوزه پدافند غیرعامل هستیم که آرامش در سطح استان برقرار است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha