• شنبه / ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403080503228
  • خبرنگار : 50040

نماینده ولی فقیه در گیلان:

با پدافند غیرعامل، میدان را از دشمن بگیریم

با پدافند غیرعامل، میدان را از دشمن بگیریم

ایسنا/گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان، بی بصیرت ها و افراد فاقد قدرت تجزیه و تحلیل، اولین گروه مخاطب دشمن در جنگ ترکیبی هستند و لذا باید با پدافند غیرعامل، میدان را از دشمن بگیریم.

آیت الله رسول فلاحتی امروز شنبه پنجم آبان ماه در آیین آغاز هفته پدافند غیرعامل در گلزار شهدای رشت، با اشاره به آیه شریفه «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ»، به اهمیت دفاع در برابر دشمنان اشاره و اظهار کرد: انسان برای دفاع از حیات اجتماعی خود و جامعه، آفندی و پدافندی عمل می کند.

وی با بیان اینکه دفاع از کیان کشور در همه لایه های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و دفاعی و زیستی جاری و ساری است، افزود: دفاع در برابر چیزی که بر انسان نازل می شود بسیار مهم است، اما دفاع پیشگیرانه نیز در دفع و رفع خطرات اهمیت دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان آفند را زودتر از پدافند دانست و تاکید کرد: اغلب انسان ها می خواهند کاری کنند که خطر به سراغشان نیاید و لذا باید آفندی عمل کرد؛ اگرچه آفند و پدافند دو مقوله رایج در عرصه نظامی گری است، اما امروز در همه لایه های زندگی نقش دارد.

امام جمعه رشت پدافند را دارای دو گونه بالقوه و بالفعل دانست و یادآور شد: پدافند عامل یا بالفعل دفع شر دشمن است که همیشه ادامه دارد، اما پدافند غیرعامل، بالقوه است.

وی با اشاره به صراحت آیات قرآن درباره آفند و پدافند، اضافه کرد: قرآن می فرماید که آحاد جامعه باید در برابر دشمنان آماده باشند؛ البته فقط یک معنای دشمن در عرصه نظامی گری است و هفت عرصه پدافندی داریم.

آیت الله فلاحتی تمام ساحات و لایه های زندگی فردی و اجتماعی را نیازمند پدافند غیرعامل دانست و یادآور شد: در پدافند غیرعامل سخت افزار و نرم افزار مهم است و باید در جنگ نرم نیز هوشیار باشیم، زیرا جنگ نرم به مراتب گسترده تر و اثرگذارتر از جنگ گرم است.

وی با بیان اینکه امروز دنیا به جنگ نرم روی آورده، چون کم هزینه و اثرگذار است، ادامه داد: جنگ نرم نیازمند پدافند غیرعامل است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر لزوم به کارگیری مدرن ترین ابزارهای دفاعی در عرصه پدافند غیرعامل، اضافه کرد: بی بصیرت ها اولین گروه مخاطب دشمن در جنگ ترکیبی هستند و لذا باید با پدافند غیرعامل، میدان را از دشمن بگیریم.

وی پدافند غیرعامل را محدود به جنگ نظامی ندانست و بیان کرد: هرگونه هزینه کرد برای پدافند غیرعامل موجب کاهش هزینه های اجتماعی می شود.

آیت الله فلاحتی جمهوری اسلامی ایران را دارای قدرت دفاعی در حوزه نظامی دانست و خاطرنشان کرد: اگر این قدرت را نداشتیم، دشمن تا بن دندان مسلح، به سراغ ما می آمد، اما جمهوری اسلامی فعالانه و هوشمندانه عمل کرده و نیروهای مسلح مایه افتخار ایران هستند.

وی اثرگذاری پدافند غیرعامل را همچون هوش مصنوعی دانست و یادآور شد: دشمنان عنود ایران اسلامی و در راس آنها غرب مستکبر و سگ هار صهیونی چیزی جز زبان زور نمی فهمند و لذا باید آمادگی خودمان را در مقابل آنان نشان دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha