• شنبه / ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403080503210
  • خبرنگار : 71567

۲۴ دانشجوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ۱۰ رشته المپیاد علمی دانشجویی کشور حائز رتبه شدند

۲۴ دانشجوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ۱۰ رشته المپیاد علمی دانشجویی کشور حائز رتبه شدند

رئیس اداره استعدادهای درخشان و المپیادهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر از کسب مقام ۲۴ دانشجوی این دانشگاه در ۱۰ رشته، بیست و نهمین المپیاد دانشجویی کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر ایمان شریفی با اشاره به حضور دانشجویان این دانشگاه در المپیاد علمی دانشجویی افزود: با اعلام نتایج بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور خوشبختانه بیشتر دانشجویان این دانشگاه راه یافته به مرحله نهایی توانستند حائز رتبه شوند.

وی افزود: در این المپیاد پارسا هاشمی خرسند در رشته مهندسی کامپیوتر و علی صمدیان در رشته مهندسی مواد و متالورژی رتبه اول را کسب کردند.

شریفی یادآور شد: سه نفر از دانشجویان این دانشگاه به نام های امیرحسین طارمی در رشته مهندسی شیمی، آریانا غفاری در رشته مهندسی مواد و متالورژی و سهیل حقیقی نجف آبادی در رشته ریاضیات و کاربردها حائز مقام دوم شدند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و المپیادهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: حمید خلیقی در رشته مهندسی عمران، امیرحسین باقری بابوکانی در رشته مهندسی برق و میرمهدی سیدان کیوج در رشته سلول های بنیادی ‌و مهندسی بافت رتبه پنجم را کسب کردند.

شریفی تاکید کرد : در مجموع ۲۴ نفر از دانشجویان این دانشگاه در ۱۰ رشته مهندسی کامپیوتر، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی شیمی، ریاضیات، مهندسی عمران، مهندسی برق، سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت، فیزیک، مهندسی مکانیک و مهندسی صنایع رتبه های اول تا ۴۰ را کسب کردند.

شریفی این موفقیت را به دانشجویان  مقام آور و خانواده دانشگاهی امیرکبیر تبریک گفت.

وی با بیان اینکه در مراسمی از این دانشجویان تقدیر به عمل خواهد آمد، خاطر نشان کرد: دانشجویان المپیادی با توجه به آیین نامه‌های المپیاد و بورس تحصیلی می‌توانند از امکاناتی مانند پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون خارج از ظرفیت استفاده و یا ماهانه بورس تحصیلی دریافت کنند.

آزمون مرحله نهایی بیست و نهمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور با حضور نفرات برگزیده آزمون کارشناسی‌ارشد (متمرکز) و برگزیدگان مرحله اول آزمون غیرمتمرکز المپیاد در صبح و بعدازظهر روز جمعه پنجم مردادماه سال ۱۴۰۳ در دانشگاه‌های واقع در مراکز مناطق ده‌گانه کشور برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این المپیاد در رشته‌های «زبان و ادبیات فارسی»، «علوم جغرافیا»، «علوم اقتصادی»، «الهیات و معارف اسلامی»، «علوم‌ تربیتی»، «حقوق»، «روان شناسی»، «علوم ‌زمین»، «شیمی»، «فیزیک»، «زیست‌شناسی»، «آمار»، «ریاضی»، «طراحی صنعتی»، «مهندسی برق»، «مهندسی شیمی»، «مهندسی صنایع»، «مهندسی عمران»، «مهندسی مکانیک»، «مهندسی مواد و متالورژی»، «مهندسی کامپیوتر»، «مهندسی کشاورزی (زراعت و اصلاح نباتات»، «سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت» به رقابت پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha