• شنبه / ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۹:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403080503202
  • خبرنگار : 71290

اقتدار پدافند هوایی ایران در ناکام گذاشتن رژیم صهیونیستی

اقتدار پدافند هوایی ایران در ناکام گذاشتن رژیم صهیونیستی

دبیر انجمن بین‌المللی ضدصهیونیستی گفت اقدام تنش‌زای رژیم صهیونیستی علیه ایران نشان داد این رژیم حتی قدرت بازدارندگی هم ندارد.

رژیم صهیونیستی بامداد امروز در یک اقدام تنش‌زا مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هدف قرار داد که با مقابله موفق سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور مواجه شد. 

در همین راستا، قرارگاه پدافند هوایی کشور با صدور اطلاعیه‌ای درباره دلایل فعال شدن پدافندها در سحرگاه امروز در برخی از شهرها اعلام کرد: باوجود هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا، نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد این حادثه در دست بررسی است.

رژیم صهیونیستی پس از انجام عملیات وعده صادق ۲ مدعی بود که به ایران حمله خواهد کرد، در حالی که پیش از این اسرائیل در عملیات‌های متعدد تعدادی از رهبران و فرماندهان جبهه مقاومت را ترور و به شهادت رسانده بود. 

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همزمان با این اقدام تجاوزکارانه، تصویری از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم را در پناهگاه پایگاه نظامی «کریا» در نزدیکی تل‌آویو منتشر کرد.

شبکه المیادین اما به نقل از منابع آگاه خبر داد پدافند هوایی ایران پهپادهای اسرائیلی را که قصد داشتند پایگاه‌های نظامی در شرق استان تهران را هدف قرار دهند، سرنگون کرد. 

منابع آگاه همچنین گفته تلاش رژیم صهیونیستی برای هدف قرار دادن پایگاه‌های پدافندی در استان تهران با شکست مواجه شده است. 

این منابع اعلام کرده‌اند تمام اهداف متخاصم در حومه تهران ساقط شده‌اند.

اقتدار پدافند هوایی ایران در ناکام گذاشتن رژیم صهیونیستی
نتانیاهو و گالانت

تمام توان رژیم صهیونیستی منجر به ضربه‌ای به ساختار دفاعی ایران نشد

«حسین کنعانی مقدم» در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از اقدام تنش‌زای رژیم صهیونیستی در حمله به مراکزی در چند استان کشور، اظهار داشت: مدتی است که رژیم صهیونیستی در یک جنگ روایت‌ها و روانی به دنبال این بود که بگوید ایران در معرض خطر قرار دارد و قصد دارد مراکز و نیروگاه‌ها را مورد هدف قرار دهد، اما عملیات بامداد این رژیم نشان داد که رژیم صهیونیستی حتی قدرت بازدارندگی هم ندارد. 

وی تصریح کرد: سخنگوی رژیم صهیونیستی نیز با ترس و لرز اطلاعیه‌ای را اعلام کرد که با این مضمون که رژیم اسرائیل سه مرحله عملیات را انجام داده و اکنون این عملیات‌ها پایان یافته است، همچنین بیان کرد که رژیم صهیونیستی با تمام امکانات و قدرت بازدارندگی عملیات را ترتیب داده است از این رو دیگر نگرانی از واکنش صهیونیست‌ها نخواهیم داشت زیرا تمام توان رژیم صهیونیستی با کمک آمریکا، سنتکام و ... همین بود که هیچ حادثه‌ای منجر به ضربه‌ای به ساختار دفاعی ایران نشد. 

این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد: باید به پدافند ایران تبریک گفت با اقتدار و پوشش خوبی که انجام داد اکثر پرتابگرهای رژیم صهیونیستی را هدف‌گیری کرده و ناکام گذاشت در حالی که صهیونیست‌ها مدعی بودند، سامانه‌های پدافندی و موشکی ما را هدف قرار داده‌اند اما از این به بعد صهیونیست‌ها باید در پناهگاه‌ها بخوابند که ایران عملیاتی را با تدبیر رهبری و طرح‌های فرماندهان نظامی انجام خواهد داد. 

اقتدار پدافند هوایی ایران در ناکام گذاشتن رژیم صهیونیستی
عملیات وعده صادق ۲

جبهه مقاومت وحدت فرماندهی دارد

دبیر انجمن بین‌المللی ضدصهیونیستی خاطرنشان کرد: اکنون جبهه مقاومت یک وحدت فرماندهی دارد که حمله به هر کدام از اعضای جبهه مقاومت با واکنش دیگران مواجه می‌شود، در واقع اکنون یمن، حزب‌الله و نیروهای مردمی در عراق، در جولان و کرانه باختری و به طور کلی هشت جبهه آماده پاسخ دادن به رژیم صهیونیستی هستند و هر کسی متناسب با شرایط و توانمندی که دارد، پاسخ می‌دهد.

کنعانی مقدم همچنین اظهار داشت: رژیم صهیونیستی وارد مرحله پینگ‌پنگی شده و باید منتظر پاسخ قدرت ایران باشد. رهبری در نماز جمعه نصر بیان کردند که رژیم صهیونیستی دشمن ایران، لبنان، یمن، سوریه، عراق و به طور کلی جبهه مقاومت است، به این خاطر ما نیز در مقابل دشمن مشترک، اقدام مشترک خواهیم داشت. 

وی افزود: این مسائل توان جمهوری اسلامی ایران در مقابل دشمن را چندین برابر می‌کند، رژیم صهیونیستی در باتلاقی فرو رفته که هر چه پیش برود، بیشتر می‌ماند، زیرا جبهه مقاومت امکاناتی در اختیار دارند تا اقدامات متناسب را انجام دهند. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha