• شنبه / ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403080503185
  • خبرنگار : 50187

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی اعلام کرد

تحقق بیش از ۵۵ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان طی امسال

تحقق بیش از ۵۵ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان طی امسال

ایسنا/کرمان مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: تا پایان مهرماه ۲۱ هزار و ۹۱۹ نفر معادل ۵۵.۷۷ درصد، اشتغال در استان ایجاد شده که ۳۶۵۸ مورد مربوط به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

مجتبی مصباح پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمان اظها کرد: در سال جاری تعهد اشتغال استان ۳۹ هزار و ۳۰۳ نفر است که باید ۹۸۲۶ نفر از این تعداد مربوط به جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بازار کار باشد.

وی افزود: تا پایان مهرماه ۲۱ هزار و ۹۱۹ نفر معادل ۵۵.۷۷ درصد، اشتغال در استان ایجاد شده که ۳۶۵۸ مورد مربوط به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بوده که درصد تحقق ۳۷.۲۳ درصدی در این بخش را نشان می‌دهد.

مصباح ادامه داد: البته در سال جاری در آموزش و پرورش و بهداشت و درمان استخدام گسترده داشتیم که هنوز این آمار ثبت نشده و با احتساب این اعداد، در اشتغال فارغ‌التحصیلان پیشرفت خوبی خواهیم داشت.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به عملکرد دستگاه‌های اجرایی در ایجاد اشتغال گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ۱۴۰ درصد تعهد اشتغال را محقق کرده اما در حوزه اشتغال فارغ‌التحصیلان باید تلاش بیشتری داشته باشد و بسیج سازندگی نیز ۱۰۰ درصد تعهد و بیش از ۷۰ درصد اشتغال فارغ‌التحصیلان را اجرا کرده است.

وی افزود: سازمان‌هایی که عملکردشان از ۵۰ درصد کمتر است، باید تلاش بیشتری داشته باشند تا عملکرد استان تحت تاثیر قرار نگیرد.

مصباح با اشاره به اینکه استان کرمان رتبه ۱۲ کشور از نظر میزان درصد ثبت اشتغال نسبت به تعهد را تا پایان شهریور دارد، گفت: براساس نظارت میدانی درصد صحت کل آماز اشتغال استان در سال جاری ۷۸.۱۳ درصد و قابل قبول است.

وی ادامه داد: اشکالاتی که در این زمینه سال گذشته متذکر شدیم همچنان مبتلابه سازمان‌هاست و بعضا کار اجرا شده اما اطلاعات دقیق ارائه نمی‌شود و نقص ثبت آدرس و اطلاعات در سامانه جزء بیشترین ایرادات است.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: تسهیلات تبصره ۱۸ عدد قابل توجهی برای سرمایه‌گذاری نیست و دستگاه‌ها کمک کنند جاهایی برود که اثر داشته باشد، جایی که اعداد خرد نیاز است.

وی بیان کرد: فرمانداران گلایه دارند که پروژه‌ای برای شهرستان مهم است و دستگاه می‌خواهد پروژه جدید تعریف کند و در صورتی که هماهنگی باشد، می‌شود با هماهنگی گرهی را در شهرستان باز و پروژه نیمه تمام را کامل کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha