• شنبه / ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403080503171
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی تاکید کرد

لزوم درک صحیح و جامع از مفهوم پدافند غیرعامل در جامعه

لزوم درک صحیح و جامع از مفهوم پدافند غیرعامل در جامعه

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی با ابراز نگرانی از عدم درک صحیح و جامع از مفهوم پدافند غیرعامل در جامعه، خاطرنشان کرد: عملیات نظامی تنها تهدید پیش روی کشور نیست و چالش‌های بسیار دیگری نیز وجود دارند که آمادگی در برابر آن‌ها امری حیاتی است.

محمد بیگ در جلسه کمیته پدافند غیرعامل اداره کل صمت استان بر لزوم تصمیم‌گیری‌های مبتنی بر منافع جمعی و با رویکرد آمایش سرزمینی تاکید کرد و گفت: اهمیت جایگاه علم و دانش در فرایند تصمیم‌گیری‌ها بالا بوده و لحاظ کردن این مؤلفه حیاتی در تمامی سطوح مدیریتی ضروری است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای شرکت‌های دانش‌بنیان در حل چالش‌های حوزه پدافند غیرعامل، به عنوان مثال به تولید نان با دستگاه‌های دو منظوره گازی و گازوئیلی اشاره کرد و افزود: بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها می‌تواند گامی مؤثر در جهت ارتقای آمادگی کشور در برابر تهدیدات باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی همچنین از تلاش‌های اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان در حوزه پدافند غیرعامل تقدیر و تشکر کرد و گفت: اقدامات انجام شده در این اداره کل فراتر از انتظارات بوده و جایگاه شاخصی را در بدنه اقتصاد استان ایجاد کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی،  وی در پایان بر لزوم پرهیز از تصمیم‌گیری‌های شخصی و تأکید بر منافع جمعی در کلیه امور، به ویژه در حوزه پدافند غیرعامل، تأکید کرد.

سرپرست اداره‌کل صمت آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت موضوع آب، آن را خطرناک‌ترین عامل تهدید جامعه دانست و  با بیان اینکه کشور در منطقه‌ای خشک و نیمه‌خشک واقع شده است، بر عدم تناسب میزان مصرف آب با شرایط اقلیمی تأکید کرد.

عبدالحمید سرتیپی همچنین به فرونشست زمین به عنوان یکی از نشانه‌های کاهش ذخایر آبی اشاره و بر ضرورت استفاده از لوازم کاهنده مصرف آب و شیرآلات کم‌مصرف تأکید کرد.

وی وضعیت فعلی دریاچه ارومیه را نمونه‌ای بارز از بحران آب در استان دانست و بر لزوم بازیافت آب در صنایع تأکید کرد.

سرپرست اداره‌کل صمت استان آذربایجان شرقی همچنین، ارتقای استانداردهای تولید را نه تنها برای حضور مستمر در بازارهای جهانی، بلکه برای تضمین سلامت جامعه ضروری دانست.

وی با اشاره به پیشرفت سریع علم و فناوری، بر اهمیت هوشیاری در برابر تهدیدات ناشی از آن تأکید کرد و گفت: بحران‌های بزرگ اغلب از ساده‌انگاری‌های کوچک آغاز می‌شوند.

در ادامه این جلسه، گزارش‌هایی در خصوص شناسنامه‌دار شدن ۲۸۰ واحد تولیدی گروه کالایی شیمیایی، ظرفیت تولید کارخانه‌های آرد و واحدهای تولید آب معدنی استان ارائه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha