• شنبه / ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403080503160
  • خبرنگار : 30147

دبیر جشنواره تئاتر بسیج استان:

۸۰ درصد شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد سالن حرفه‌ای برای اجرای تئاتر هستند

۸۰ درصد شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد سالن حرفه‌ای برای اجرای تئاتر هستند

ایسنا/خراسان رضوی دبیر جشنواره تئاتر بسیج خراسان رضوی گفت: ۸۰ درصد شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد سالن حرفه‌ای و مناسب برای اجرای تئاتر هستند.

علی روحی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه هنرمندان شهرستانی در هنرهای نمایشی استعدادهای بسیاری دارند، افزود: متأسفانه بعضاً کوتاهی‌هایی از سوی مدیران صورت می‌گیرد و بستر لازم برای بروز استعدادهایشان فراهم نمی‌شود.

وی گفت: خوشبختانه هنر تئاتر در شهرستان‌ها از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده و اتفاقات ارزشمندی برایشان رقم می‌خورد، امروزه آثاری از شهرستان‌های محروم که در نقطه صفر مرزی قرار دارند به جشنواره فجر راه پیدا می‌کند.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه آثاری از شهرستان خواف به جشنواره فجر و جشنواره‌های کشوری راه پیدا کرده که قابل تقدیر است، اظهار کرد: با توجه به این پتانسیل‌ها موظف هستیم بستری فراهم کنیم که اتفاقات خوب بیشتری برایشان بیفتد.

وی تصریح کرد: برخی شهرستان‌ها امکانات دارند اما شهرستان‌های مرزی که هیچ امکاناتی ندارند ولی به صدر می‌رسند قابل تقدیر است. هنرمندان در این شهرستان‌ها رشد بسیار مضاعفی داشته و کارهای ارزشمندی را ارائه داده‌اند.

روحی با اشاره به اینکه مسئولان هنری خراسان رضوی در برابر این هنرمندان کوتاهی کرده‌اند که نتوانسته‌اند بستری‌های لازم را فراهم آورند، اظهار کرد: متأسفانه حمایت خوبی به لحاظ مالی و اجرا از هنرمندان شهرستان‌ها نمی‌شود.

وی با توجه به وضعیت اقتصادی، کارگردانان و هنرمندان را نیازمند حمایت‌های جدی به لحاظ مالی دانست و گفت: تلاش می‌کنیم که حمایت‌های لازم برای اجرای بیشتر هنرمندان صورت گیرد.

دبیر جشنواره تئاتر بسیج خراسان رضوی با اظهار تأسف از اینکه ۸۰ درصد شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد سالن حرفه‌ای و مناسب برای اجرای تئاتر هستند، افزود: تنها ۲۰ درصد شهرستان‌ها دارای سالن حرفه‌ای هستند که تعدادی از آن‌ها نیز در مشهد است.

وی با اعلام اینکه حضور هنرمندان تئاتر در جشنواره‌های مختلف در شناسایی استعدادهایشان تأثیر بسیاری دارد، اظهار کرد: کار جشنواره به نوعی استعدادیابی و دیده شدن است.

روحی با بیان اینکه حضور در جشنواره و تبادل نظر اطلاعات و تجربه‌ها در رشد و نمو تولید آثار بعدی هنرمندان تأثیر بسیاری دارد، گفت: خوشبختانه نسبت به گذشته بستر برای حضور بانوان در صحنه تئاتر فراهم شده است.

وی افزود: گرچه برخی شهرستان‌ها در گذشته هیچ بازیگر خانمی نداشتند اما ۲ سالی می‌شود که بازیگر خانم دارند و حتی حائز مقام می‌شوند و این قابل تقدیر است. هنرمندان تلاش‌ها و فعالیت‌های بسیاری دارند امیدواریم متولیان حوزه هنری این‌ها را ببینند.

این هنرمند هنرهای نمایشی با اشاره به اینکه نگاه جامعه و خانواده‌ها نسبت به حضور بانوان بر روی صحنه تئاتر بسیار تغییر کرده و بهتر شده است، اظهار کرد: این نشان می‌دهد خانواده‌ها به اهمیت هنر پی برده و همزاد پنداری بیشتری پیدا کرده‌اند.

وی گفت: گرچه حتی کیفیت آثار نیز در شهرستان‌ها نسبت به گذشته تغییر کرده اما به لحاظ امکانات بسیار ضعیف هستند. بسیاری از شهرستان‌ها که در جشنواره‌های کشوری شرکت می‌کنند حائز رتبه می‌شوند.

روحی عدم حمایت‌های مالی را تنها مشکل هنرمندان تئاتر در شهرستان‌ها اعلام کرد و افزود: متأسفانه بودجه خاصی برای حمایت مالی از هنرمندان تئاتر نیست.

وی اظهار کرد: کار تئاتر حمایت می‌خواهد از سویی کارگردانان نیز به دلیل عدم توانایی مالی کافی امکان حمایت از هنرمندان خود را ندارند و عملاً با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

دبیر جشنواره تئاتر بسیج خراسان رضوی گفت: امیدواریم مسئولان شهرستان‌ها حداقل از نمایش‌های موضوعی که تولید می‌شود حمایت لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای رونق تئاتر نیازمند همکاری رسانه‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها فرهنگ تماشای تئاتر را در خراسان رضوی بیش از این ترویج کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha