• شنبه / ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403080503125
  • خبرنگار : 50622

 عدم امکان صدور سند مالکیت برای اراضی داخل بافت روستاهای نظرآباد

 عدم امکان صدور سند مالکیت برای اراضی داخل بافت روستاهای نظرآباد

ایسنا/البرز مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نظرآباد گفت: تعداد ۱۷ روستای این شهرستان مشکل اوقافی داشته و اراضی آنها قولنامه‌ای است. به این دلیل صدور پروانه ساختمانی و اسناد مالکیتی در این روستاها انجام نمی‌شود و این بزرگترین چالش این شهرستان است.

محمد علی حیدری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در زمینه مسکن روستایی با توجه به اهداف و وظایف ذاتی بنیاد مسکن جلساتی در کارگروه‌های فرمانداری با محوریت نهضت ملی مسکن برگزار شده تا زمین‌های مورد نیاز شناسایی شود. این اراضی از طریق اداره منابع طبیعی و راه و شهرسازی معرفی و پس از طی روال قانونی به بافت روستایی نظرآباد اضافه خواهد شد.

وی افزود: هدف این است که متقاضیانی که در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند، بتوانند از این اراضی برای ساخت مسکن استفاده کنند. پس از واگذاری زمین، متقاضیان می‌توانند از تسهیلات طرح ویژه بهسازی طرح مسکن روستایی به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان به ازاء هر واحد و کارمزد چهار درصد با بازپرداخت ۱۸ ساله و دوره تنفس دو ساله استفاده کنند.

 مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نظرآباد بیان کرد: طرح‌های هادی روستایی با توجه به سیاست بنیاد مبنی بر شناسایی و تخصیص زمین‌ مناسب و بهرمندی از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای تشویق ساخت و مقاوم سازی مسکن در روستاها، در شهرستان نظر آباد ملموس بوده و امیدواریم در تهیه طرح‌ها و بازنگری که در حال اتفاق است این موضوع تحقق بیشتری یافته و شاهد مهاجرت معکوس به روستاها باشیم.

وی درباره بافت فرسوده در این شهرستان اظهار کرد: در خصوص بافت فرسوده در شهر تنکمان که تنها شهر زیر ۲۵ هزار نفر این شهرستان است جلساتی برگزار و چند محله شناسایی شده و مقرر شده که هماهنگی‌های لازم در این زمینه انجام شود و شهرداری با توجه به مرجعت، صدور جواز تجمیعی را در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: همچنین مقرر شده تا متقاضیان بتوانند از تخفیفات نظام مهندسی و صدور جواز استفاده کنند و بنیاد هم اعطای تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با چهار درصد کارمزد و ۳۶ ماه باز پرداخت از محل قرض الحسنه مسکن مهر را برای متقاضیان داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: اهم مشکلات این حوزه که منجر به نارضایتی مردم شریف برخی از روستاهای شهرستان نظرآباد شده، مربوط به امکان صدور سند مالکیت برای اراضی داخل بافت روستا است که به دلیل اوقافی بودن اراضی آن روستاها در حال حاضر امکان پذیر نیست.

حیدری در ادامه گفت: پیگیری جهت رفع مشکلات اسناد این روستاها از طریق اداره کل بنیاد مسکن استان البرز با اداره کل سایر ادارات در دست اقدام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha