• شنبه / ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: ایران در جهان
  • کد خبر: 1403080503115
  • خبرنگار : 71443

ابراز نگرانی عمان از اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران

ابراز نگرانی عمان از اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران

وزیر امور خارجه عمان به اقدام تجاوزکارانه و تنش‌زای رژیم صهیونیستی علیه ایران واکنش نشان داد و خواستار بیداری جامعه بین‌الملل نسبت به اشغال وحشیانه سرزمین‌های فلسطینی توسط صهیونیست‌ها شد.

به گزارش ایسنا، «بدر البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس به اقدام تنش‌زای رژیم صهیونیستی در بامداد امروز (شنبه) را که در آن ادعا می‌کند نقاطی از مراکز نظامی ایران را هدف قرار داده است، واکنش نشان داد و آن را اقدامی متجاوزانه توصیف کرد.

قرارگاه پدافند هوایی ایران بامداد امروز (شنبه) در یک اطلاعیه تصریح کرد: به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند، باوجود هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی در اقدامی تنش‌زا، نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد این حادثه در دست بررسی است.

در ادامه بیانیه قرارگاه پدافند هوایی کشور آمده است: در این راستا ضمن دعوت از مردم به حفظ همبستگی و آرامش درخواست می‌شود اخبار مربوط به این حوادث را از طریق رسانه ملی دنبال نمایند و به شایعات رسانه‌های دشمن توجه نکنند.

وزیر امور خارجه عمان خاطر نشان کرد: ما از تجاوز صبح امروز اسرائیل به ایران بسیار نگران هستیم. خوشبختانه خسارات وارده محدود به نظر می‌رسد و امیدواریم تلفات جانی نداشته باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: زمان آن فرا رسیده است که جهان با نیاز فوری برای رسیدگی به علل ریشه‌ای این بحران، بالاتر از همه اشغال غیرقانونی و وحشیانه سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل بیدار شود.

وزارت امور خارجه عمان نیز ساعاتی قبل در بیانیه‌ای تصریح کرد: ما به شدت حمله هوایی امروز اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم می‌کنیم. این حمله نقض حاکمیت ایران و نقض واضح قوانین بین‌المللی است.

همچنین در این بیانیه آمده است که این حمله موجب تشدید تنش‌ها است که دایره خشونت را گسترش می‌دهد و تلاش‌ها برای آتش‌بس و کاهش تنش و مهار بحران‌ها از طریق ابزارهای مسالمت‌آمیز و دیپلماتیک را از بین می‌برد.

وزارت امورخارجه عمان افزود: ما این اقدامات مستمر اسرائیل را که منطقه را به سمت تنش‌ها و بی‌ثباتی بیشتر می‌برد، محکوم می‌کنیم. ما بار دیگر از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم برای توقف تجاوز و پایان دادن به نقض‌های آشکار اراضی کشورهای همجوار منطقه‌ای اقدامی کارآمد اتخاذ کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha