• شنبه / ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403080503092
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

زرشک و زعفران به صورت اختصاصی با نام کشاورز شناسنامه‌دار می‌شود

زرشک و زعفران به صورت اختصاصی با نام کشاورز شناسنامه‌دار می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی فرماندار قاینات گفت: محصولات زرشک و زعفران خراسان جنوبی با عنوان کشاورز جهت اعتمادسازی و جلوگیری از دست دلالان این عرصه توسط شرکت‌های دانش‌بنیان شناسنامه‌دار شده است.

محمد محمدی امروز شنبه ۵ آبان در جشنواره زرشک و زعفران در شهرستان قائنات، با بیان اهداف برگزاری جشنواره زرشک و زعفران در خراسان جنوبی، گفت: هدفمان از برگزاری جشنواره زرشک و زعفران معرفی تولیدات دانش‌بنیان و توجه به شرکت های فعال مربوطه آن، تقویت معیشت کشاورز، کمک به بازاریابی،  آموزش بهره‌برداری و بوم گردی ایجاد شده در سطح استان خراسان جنوبی و به خصوص شهرستان قاینات شده است. 

فرماندار قائنات افزود: با کمک دبیرخانه جهادکشاورزی در بحث آموزش اقدامات خوبی صورت گرفته شده است که با برنامه‌ریزی درست و خوبی که توسط جهادکشاورزی و استانداری، می‌تواند به ارزش افزوده این محصولات کمک کند.

وی ادامه داد: دنیا در حال حاضر به دنبال این است که محصولات کشاورزی را از تولید به مصرف به شکل نوین توسط شرکت‌های دانش‌بنیان به اسم کشاورزانی که محصولات زرشک و زعفران را کشت می‌کنند به صورت محصولات شناسنامه‌دار تبدیل کرده و با کمک اداره کل استاندارد خراسان جنوبی، با کمک لوازم و تجهیزات مربوطه آن سنجه‌های لازم بررسی می‌کنند و ما با  ایجاد فضای لازم برای سنجش میزان آلودگی‌های میکروبی محصولات زرشک و زعفران از لحاظ بهداشتی بررسی و مشکلات را رفع کرده و جهت بهره‌برداری صحیح بهداشتی برای مصرف‌کنندگان قابل بهره‌برداری است.

وی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی با آموزش صحیح نحوه بهره‌برداری و برداشت محصول زعفران و زرشک و کمک به نحوه بازاریابی و فروش این محصول به معیشت کشاورزان کمک شایانی کرده است و به کمک اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی جهت معرفی این محصول استراتژیک استان  با ایجاد منطقه بوم‌گردی در شهرستان قاینات احداث شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha