• شنبه / ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403080503033
  • خبرنگار : 71516

رسانه عبری: حزب‌الله درحال اجرای طرح دفاعی است که سید نصرالله از آن حرف زده بود

رسانه عبری: حزب‌الله درحال اجرای طرح دفاعی است که سید نصرالله از آن حرف زده بود

یک روزنامه عبری نوشت حزب‌الله لبنان درحال اجرای طرح دفاعی در جنگ علیه ارتش رژیم اشغالگر است که شهید سید حسن نصرالله درباره آن صحبت کرده بود.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» نوشت: حزب‌الله لبنان درحال اجرای طرح دفاعی در جنگ علیه ارتش رژیم اشغالگر به‌ویژه در مرزها است که همان طرحی است که شهید سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان درباره آن صحبت کرده بود.

این روزنامه در مقاله‌ای به قلم «رون بن یشای» تحلیلگر نظامی خود اذعان کرد حزب‌الله می‌داند چگونه ساختمان‌هایی را که نیروهای اشغالگر در آن هستند یا ساختمان‌هایی که به‌عنوان مقر ارتش اسرائیل استفاده می‌شوند، رصد کند و از این رصد بهره ببرد.

این روزنامه نوشت: حزب‌الله کاروان‌های لجستیکی را شناسایی می‌کند که در مناطق تحت نظارت در روستاهای لبنان حرکت می‌کنند. حزب الله همچنین تجمع‌های ارتش اسرائیل را در نزدیکی مرز در خط دوم شناسایی می‌کند. این حزب در خط دوم روستاها و تپه‌ها که حدود پنج کیلومتر با مرز فاصله دارد مستقر است و از آنجا داده‌های اطلاعاتی درباره نیروهای اسرائیلی را جمع آوری و اهداف را شناسایی می‌کند.

این روزنامه نوشت: گروه‌های حزب‌الله در میدان حضور دارند و ماموریت اصلی آنها به اسارت گرفتن سربازان اسرائیلی و کشتن آنهاست. نیروهای حزب‌الله از تونل‌ها بیرون آمده و به نیروهای ارتش اسرائیل آسیب وارد می‌کنند.

این روزنامه گزارش داد در جنگ ژوئیه ۲۰۰۶، حزب‌الله عمدتا از گلوله‌های خمپاره و موشک‌های ضد تانک و گاهی اوقات از «کمتر از آن» برای تخریب ساختمان‌هایی که سربازان اسرائیلی در آن اقامت داشتند استفاده می‌کرد و موشک‌ها به اهداف خود اصابت می‌کردند. این روزنامه به توسعه توانمندی‌های حزب‌الله و آمادگی فزاینده آن برای جنگ اذعان کرد.

این روزنامه نوشت: حزب‌الله توانایی پرتاب موشک‌های ضد زره الماس را دارد و با استفاده از مکانیزم هدایت نوری که در قسمت بالایی موشک تعبیه شده است، می‌تواند آنها را با دقت زیادی به سمت هدف خود هدایت کند. تمایل حزب‌الله برای حفظ توانایی‌های خود در نیروهای خط مقدم و در رگبار موشک‌ها و پهپادهایی مشهود است که «عمق اسرائیل» را هدف قرار می‌دهند.

یدیعوت آحارونوت نوشت: حزب‌الله از حملات واکنشی به حملات با هدف گیری واضح‌تر منتقل شده و تعداد زیادی از اهداف نظامی متعلق به ارتش اشغالگر اسرائیل را زیر نظر دارد.

همچنین به گزارش روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست»، یکی از مقامات «ارتش» رژیم صهیونیستی اذعان کرده بود «حزب‌الله یک حریف سرسخت است» و از یک «سازمان» به یک ارتش تبدیل شده است.

این مقام اسرائیلی افزود: مبارزان حزب‌الله پس از جنگ در سوریه آموزش دیده‌تر و با تجربه‌تر شده‌اند و نسبت به سال ۲۰۰۶ به سلاح‌های پیشرفته‌تری مجهز شده‌اند و حملات موشکی و پهپادی آن به سمت اسرائیل افزایش یافته است. تعداد پهپادهایی که به سمت اسرائیل پرواز می‌کنند در سه هفته گذشته افزایش یافته است.

این روزنامه در رابطه با توانایی‌های راهبردی که حزب‌الله در اختیار دارد و حفظ می‌کند، اظهار داشت که این حزب هنوز از بزرگترین، دوربردترین و شاید مرگبارترین مهماتی که در اختیار دارد، رونمایی نکرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha