• شنبه / ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403080502985
  • خبرنگار : 50616

پوستر چهار جشنواره ملی و استانی حماسه ششم بهمن آمل رونمایی شد

پوستر چهار جشنواره ملی و استانی حماسه ششم بهمن آمل رونمایی شد

ایسنا/مازندران پوستر چهار جشنواره ملی و استانی حماسه مردمی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ مردم آمل به مناسبت چهل و سومین سالگرد این حماسه مردم در این شهرستان رونمایی شد.

آیین رونمایی از چهار پوستر این جشنواره فرهنگی و مردمی در مراسمی با حضور حاجی پور نماینده مردم شهرستان آمل و رییس مجمع نمایندگان مازندران، معاونان فرماندار ویژه آمل و دبیران این جشنواره ۵ آبان در سالن همایش‎های ششم بهمن فرمانداری آمل برگزار شد.

جشنواره «مهرواره هزار سنگر» ویژه دختران نوجوان، نخستین جشنواره مداحی «نغمه مقاومت» ویژه نوجوانان، نخستین جشنواره استانی شعر مقاومت، با عنوان «حرف ایستادگی» و سومین جشنواره فرهنگی هنری، «طاها ستاره شمالی» درسطح ملی، چهار جشنواره پیش‌بینی شده برای چهل و سومین حماسه مردمی ششم بهمن سال ۶۰ مردم آمل است که از پوستر آنها رونمایی شد.

دبیر بخش جشنواره‌های حماسه مردمی ششم بهمن آمل به خبرنگار ایسنا، زمان برگزاری این چهار جشنواره را از اواخر دی ماه تا نیمه دوم اسفند ماه امسال اعلام کرد و گفت: فراخوان و نحوه شرکت برای علاقمندان بخش‌های مختلف این جشنواره مشخص شده و علاقمندان می‌توانند از دبیران هر بخش اطلاعات مورد نیاز را کسب کنند.

روزبه نصیری آملی افزود: رویکرد این جشنواره‌ها بیشتر در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان، با هدف انقلاب مفاهیم انقلاب اسلامی و حماسه مردمی ششم بهمن سال۱۳۶۰ مردم آمل است.

وی اضافه کرد: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری در چند سال گذشته با تاکید رییس واعضای ستاد حماسه ششم بهمن آمل برای انتقال ارزش‌های این حماسه مهم تاریخی با زبان فرهنگ و هنر به لیست برنامه‌های سالانه هفته گرامیداشت ششم بهمن این شهرستان اضافه شد.

در سحرگاه ششم بهمن ماه سال ۱۳۶۰ عده‌ای منافق و مائوئیست از سمت جنگل در قسمت جنوب آمل به قصد تصرف این شهر و براندازی نظام به این شهرحمله کردند.

مردم حماسه‌ساز آمل در حالی با ایستادگی و مقاومت انقلابی در کمتر از یک روز به فتنه شوم گروهک منافق خاتمه دادند و آنان را در رسیدن به اهداف شوم‌شان ناکام گذاشتند، که ۴۱ نفر از مردم این شهر شهید و بیش از ده‌ها نفر دیگر نیز مجروح شدند.

مردم این شهرستان هر سال ششم بهمن با برگزاری ویژه برنامه‌هایی در بخش‌های مختلف در سطح شهرستانی، استانی و ملی، این حماسه مردمی و جاویدان را گرامی می‌دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha