• شنبه / ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403080502953
  • منبع : نمایندگی سمنان

برف و باران در استان سمنان

از بارندگی ۶۰ میلیمتری در کالپوش تا برف ۱۴ سانتیمتری در تاش

از بارندگی ۶۰ میلیمتری در کالپوش تا برف ۱۴ سانتیمتری در تاش
بارش برف در شهمیرزاد

ایسنا/سمنان رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان از بارندگی حدودا ۶۰ میلی‌متری در کالپوش خبر داد.

نادیا میرشجاع در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به بارش‌های مناسب طی ۴۸ ساعت اخیر در این استان اظهار کرد: ایستگاه حسین آباد کالپوش با ۵۹.۷ میلی‌متر بیشترین بارندگی را در استان داشته است.

وی ادامه داد: همچنین ایستگاه شهر رضوان در شرق استان با ثبت ۵۲ میلی‌متر بارندگی بعد از کالپوش بیشترین بارندگی را در شبانه‌روز گذشته داشته است.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان با اشاره به اینکه خوشبختانه طی ۴۸ ساعت گذشته بارندگی های خوبی در اکثر نقاط استان ثبت شده است خاطرنشان کرد: ایستگاه های تاش با ۳۶ میلی‌متر، میامی با ۳۵.۱ میلی‌متر، دیباج با ۳۱ میلی‌متر و پرور با ۳۰ میلی‌متر بارندگی از دیگر ایستگاه‌های پربارش استان در شبانه‌روز گذشته بودند.

وی همچنین با بیان اینکه طی ۴۸ ساعت گذشته سراسر استان شاهد بارش های خوبی بوده به بارندگی در چهار شهر بزرگ استان پرداخت و ادامه داد:  در سمنان ۱.۹ میلی‌متر، در شاهرود، ۱۵.۸ میلی‌متر و در دامغان و گرمسار نیز به ترتیب ۲۰.۲ و ۵.۱ میلی‌متر بارندگی ثبت شده است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در خصوص بارش برف در استان اظهار کرد: بیشترین بارش برف با ۱۴ سانتیمتر در ایستگاه تاش در شهرستان شاهرود ثبت شده است و بعد از آن ایستگاه های چاشم مهدیشهربا ۸.۵ سانتیمتر، لرد با ۵ سانتیمترو ملاده در بخش شهمیرزاد نیز با چهار سانتیمتر شاهد بیشترین بارش برف بودند.
وی به بیشینه و کمینه دمای ۲۴ ساعت گذشته در ایستگاه های هواشناسی استان سمنان اشاره و تصریح کرد: گرمسار با ۲۱ درجه سانتیگراد گرمترین و ایستگاه پرور با منفی ۲.۱ درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان با اشاره به کاهش دما طی چند روز اخیر از تداوم این شرایط خبر داد و گفت: دمای هوا مرکز استان، در شبانه روز گذشته در گرمترین زمان ۱۷.۲درجه سانتیگراد و در سردترین زمان ۸.۸ درجه سانتیگراد بوده است.
به گزارش ایسنا- بارش برف در برخی محورها و گردنه ها در بخش شهمیرزاد به حدودا نیم متر هم رسیده است.
مسوولان راهداری استان در گفت وگو با ایسنا از برف روبی و بازگشایی همه محورها این منطقه خبر داده و اعلام کردند: تردد در همه محورهای این منطقه کوهستانی در جریان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha