• شنبه / ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403080502829
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

مدیرکل انتقال خون استان بیان کرد

سیستان‌وبلوچستان از استان‌های پر مصرف خون

سیستان‌وبلوچستان از استان‌های پر مصرف خون

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان به دلیل داشتن شرایط خاص خود از استانهای پر مصرف خون در کشور است.

دکتر ابوالحسن صفدری در گفت وگو با ایسنا، افزود: استان سیستان و بلوچستان با وجود ۳۶۵۰ بیمار تالاسمی، ۱۲۵۰ بیمار هموفیلی و آمار بالای تصادفات جاده ای و بیشترین میزان تولد فرزند جزو استانهای پر مصرف خون است.

 مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: در سال گذشته بیش از ۷۰ درصد خون مصرفی استان از طریق شبکه ملی خونرسانی از استان های مجاور دریافت شده است.

وی بیان کرد: آمار مصرف خون استان در سال گذشته ۱۵۰ هزار واحد بوده که تنها ۵۵ هزار واحد در استان تهیه شده است.

صفدری گفت: استان سیستان و بلوچستان با جمعیت تقریبی ۳میلیون نفری قطعاً می‌تواند خون مورد نیاز بیماران تالاسمی و سایر گروه‌های هدف را تامین کند و هیچ بیماری در این استان نباید منتظر اهدای خون در سایر استان‌ها باشد.

وی همچنین با تاکید بر این موضوع که هیچ یک از اعمال جراحی بدون وجود خون، حتی در بهترین بیمارستان های دنیا انجام نمی شود، گفت: این خود نشان دهنده ضرورت اهدای خون می‌باشد و همانطور که آب مایع حیات است خون نیز یک مایع حیاتی برای ادامه زندگی انسان‌هاست.

صفدری در ادامه گفت: اشاعه فرهنگ و تبیین فواید اهدا  از تریبون‌های نمازجمعه و بیان نیازمندی بیماران به اهدای خون در خطبه‌های نمازجمعه گامی بزرگ در فرهنگ سازی اهدای خون در شهرستان استان است.

صفدری همچنین در بازدید از بیمارستان سراوان به خبرنگار ایسنا، گفت: اگر فقط ۱۱ هزار نفر از جمعیت ۵۰۰ هزار نفری شهرستان سراوان در این امر انسان دوستانه مشارکت داشته باشند این شهرستان از واردات خون بی‌نیاز خواهد شد.

مدیرکل انتقال خون استان تصریح کرد: یقیناً اگر مردم مهربان شهرستان سراوان از فواید اهدای خون و اجر اخروی نجات جان بیماران تالاسمی این شهرستان که به تعداد بیش از ۶۰۰ نفر هستند مطلع شوند در این امر خداپسندانه مشارکت بیشتری خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha