• شنبه / ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403080502821
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

جریمه ۱۰ هزار خودرو در کرمانشاه به علت حرکات نمایشی و آلودگی صوتی

جریمه ۱۰ هزار خودرو در کرمانشاه به علت حرکات نمایشی و آلودگی صوتی

ایسنا/کرمانشاه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه از اعمال قانون بیش از ۱۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه متخلف در کرمانشاه به علت انجامحرکات نمایشی و یا ایجاد آلودگی صوتی طی هفت ماهه امسال خبر داد.

سرهنگ محمد حیدری اظهار کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی استان برخورد با تخلفات حادثه خیز اعم از ایجاد آلودگی صوتی، لایی کشی، انجام حرکات نمایشی و سایر ناهنجاری های اجتماعی حین رانندگی را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: در همین راستا و طی هفت ماهه امسال ۱۶۵۰ دستگاه وسیله نقلیه به علت ارتکاب تخلفات یاد شده توقیف و روانه پارکینگ شده‌اند.

حیدری تصریح کرد: همچنین در این مدت بیش از ۱۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه نیز که مرتکب تخلفاتی نظیر آلودگی صوتی، لایی کشی، انجام حرکات نمایشی و... شده بودند، اعمال قانون شدند.

رئیس پلیس راهور کرمانشاه ادامه داد: از آنجا که بسیاری از تصادفات فوتی به علت ناهنجاریهای اجتماعی در حین رانندگی و انجام تخلفات حادثه‌خیز در معابر اتفاق می افتد، برای آلودگی صوتی بار اول دو میلیون ریال، بار دوم چهار میلیون ریال و بار سوم شش میلیون ریال و برای انجام حرکات نمایشی پنج میلیون ریال جریمه برای رانندگان متخلف اعمال می‌شود.

وی تصریح کرد: ثبت نمرات منفی،  توقیف خودرو در پارکینگ، شرکت در کلاس های آموزشی، تشکیل پرونده جهت قرار گرفتن در بانک اطلاعات رانندگان پر خطر و در صورت تکرار معرفی به مرجع قضایی از دیگر عواقبی خواهد بود که در انتظار رانندگان متخلف قرار دارد.

به گزاش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، حیدری گفت: لازم است خانواده‌ها نظارت و کنترل لازم بر رفتارهای ترافیکی فرزندان خود خصوصا هنگام شب و تفریحات دسته جمعی با همسالان را داشته باشند که شاهد حوادث تلخ و ناگوار ترافیکی در سطح معابر نباشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha