• شنبه / ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403080502815
  • خبرنگار : 50136

طی ۷ ماهه سال جاری انجام شد

استقبال ۲۰۰ هزار مخاطب از سینماهای آذربایجان‌غربی

استقبال ۲۰۰ هزار مخاطب از سینماهای آذربایجان‌غربی

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر از مردم استان تا پایان مهرماه امسال جهت تماشای فیلم‌های اکران شده در سینماها حضور داشتند.

هادی سعیدی‌فرد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به تعداد فیلم‌های اکران شده در ۶ ماه اول امسال و میزان فروش بلیط در سینماهای حوزه هنری استان نیز گفت: از ابتدای سال جاری تا آخر مهرماه ۱۴۰۳ تعداد ۶۰ عنوان فیلم در سینماهای تحت پوشش حوزه هنری آذربایجان‌غربی اکران شده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های پیشتاز در عرصه استفاده از سالن‌های سینمایی در کشور است، گفت: حوزه هنری انقلاب اسلامی به عنوان یکی از مهمترین سینما داران کشور در راستای حفظ و صیانت از این اماکن فرهنگی از ۱۰ سال گذشته پروژه‌های سینمایی متعددی را در اقصا نقاط کشور افتتاح کرده است که در همین راستا در استان ما نیز بازسازی سینما ایران ارومیه و تجهیز آن با آخرین امکانات روز سینمایی در قالب دو سالن اکران و همچنین افتتاح پردیس سینمایی مهر ارومیه با ۶ سالن مجزا با ظرفیت‌های مختلف به عنوان یکی از مدرن‌ترین پروژه‌های سینمایی شمال غرب کشور بخشی از این فعالیت‌ها است.

سعیدی‌فرد ادامه داد: در حال حاضر ۸ سالن سینمایی با ظرفیت ۸۰۰ صندلی، با پخش ۱۲ فیلم در ۳۴ سانس روزانه، با بهترین و مدرن‌ترین امکانات روز سینمایی کشور در شهرستان ارومیه فعال است، البته بخش خصوصی نیز در شهرستان‌ خوی سینمای فعال دارد.

رئیس حوزه هنری استان اظهار کرد: در حال مذاکره با مسئولان شهرستان‌های خوی و سلماس، جهت ساخت پردیس‌های مجهز سینمایی در  این شهرستان‌ها هستیم که در صورت تحقق توافقات فی مابین، این پروژه‌های سینمایی در این شهرستان‌ها از طرف حوزه هنری اجرا می‌شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مدیریت سینماها در استانها به صورت متمرکز در ستاد حوزه هنری کشور و مستقر در تهران است و تصمیمات نهایی و کلان در حوزه توسعه این اماکن نیز در تهران گرفته می‌شود، حوزه هنری استان با مطالبه، تسهیل و رایزنی برای بهبود وضعیت با مجموعه بالادستی تلاش می‌کند که در دوره جدید برای همه واحدها و زیرمجموعه‌های حوزه هنری از جمله توسعه اماکن هنری سینمایی برنامه دقیق تحولی طراحی شده و با انگیزه و تلاش جهت تحقق این برنامه تحولی اقدام می‌کنیم.

سعیدی‌فرد با اشاره به روند بازسازی سینما انقلاب ارومیه اظهار کرد: سینما انقلاب ارومیه یکی از سالن‌های سینمایی است که چندین نوبت مورد بازسازی و تجهیز امکانات قرار گرفته است که آخرین آن در دهه ۸۰ بود اما هنوز تا ایده‌آل فاصله دارد. تلاش می کنیم ضمن احیای سالن سینما، این مکان را با اضافه کردن سالن نگارخانه و کتابخانه به محیط فرهنگی هنری در وسط کلان شهر ارومیه تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته با توجه به بودجه اختصاص یافته به بازسازی این سالن سینمایی بخش‌هایی از آن بازسازی شده است که برای تکمیل آن به بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در حال رایزنی برای  تامین آن از منابع استانی هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha