• شنبه / ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۷
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403080502808
  • خبرنگار : 71967

اجحاف بزرگ دانشگاه آکسفورد علیه دانشجوی هندی

اجحاف بزرگ دانشگاه آکسفورد علیه دانشجوی هندی

یک دانشجوی هندی در مقطع دکترا دانشگاه آکسفورد می‌گوید که مسئولان این دانشگاه بدون رضایت او و به زور، او را به دوره کارشناسی ارشد منتقل کرده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از بی بی سی، لاکشمی بالاکریشنان، اهل منطقه تامیل نادو در جنوب هند، دارای دو مدرک کارشناسی ارشد است و نزدیک به ۱۰۰ هزار پوند برای تحصیل و زندگی در این دانشگاه شناخته شده هزینه کرده است.  خانم بالاکریشنان می‌گوید که دانشکده زبان انگلیسی این دانشگاه با حسن نیت با او برخورد نکرده است زیرا ایده پایانه نامه‌اش در مرحله درخواست و در سال اول پذیرفته شد، اما در سال چهارم و بعد از این همه هزینه رد شده است.

خانم بالاکریشنان در این باره می‌گوید: « آنها مرا به زور از مقطع دکتری حذف کردند و بدون رضایت به دوره کارشناسی ارشد منتقل شدم.  احساس می‌کنم به من خیانت شده و از سوی موسسه‌ای که برایم احترام قائل بود، کاملا ناامید شده‌ام.  من در حال حاضر دو مدرک کارشناسی ارشد از هند دارم و ۱۰۰ هزار پوند در آکسفورد پرداخت کردم تا دکترای خود را بگیرم، نه یک دوره دیگر کارشناسی ارشد».

او که در یک خانواده فقیر هند بزرگ شد، توانست با حمایت‌های پدرش دو مدرک کارشناسی ارشد را در کشورش بگیرد و در ادامه برای دریافت مدرک دکتری به دانشگاه آکسفورد آمد. حالا به تازگی دو کارشناس ارزیابی اعلام کرده‌اند که تحقیقات او در مورد شکسپیر سطح دکتری را ندارد.

او حتی به تصمیم دانشگاه نیز اعتراض کرد اما در فرایند تجدیدنظر هم شکست خورد. خودش در این باره می‌گوید: معتقدم استراتژی دانشگاه این است که مرا وادار کند تا از طریق روندهای تجدیدنظر و شکایات بی پایان، از این مساله ناامید شوم و از دانشگاه بروم.

در همین حال، دانشکده کوئین، جایی که خانم بالاکریشنان در آن تحصیل کرده بود، با ارسال نامه‌ای به این تصمیم دانشگاه آکسفورد اعتراض کرد. این دانشکده بر این باور بود که در روند تجدیدنظر و در نحوه اعمال قوانین، اشتباهاتی وجود دارد و فرایند انتقال خانم بالاکریشنان به دوره کارشناسی ارشد را نیز به شدت مورد انتقاد قرار داد. این در حالی است که دو استاد متخصص در زمینه مطالعات شکسپیر نیز گفتند که تحقیقات این دانشجوی هندی کاملا پتانسیل و شایستگی دکتری را دارد. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha