• جمعه / ۴ آبان ۱۴۰۳ / ۲۱:۳۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403080402759
  • خبرنگار : 50188

سومین جشنواره انار در خنامان رفسنجان برگزار شد

سومین جشنواره انار در خنامان رفسنجان برگزار شد

ایسنا/کرمان با حضور پر شور مردم و مسئولان، در سومین سال متوالی، جشنواره انار عصر چهارم آبان‌ماه در روستای خنامان رفسنجان برگزار شد.

دهستان خنامان امسال هم میزبان سومین جشنواره انار شد و جشنواره انار و مشتقات آن در قطب تولید این محصول در روستای خنامان از توابع بخش مرکزی رفسنجان با برنامه‌های متنوع برگزار و غرفه‌هایی از عرضه محصولات کشاورزی شامل انار، بادام، به و تولیدی‌های زنان این منطقه دایر شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان در این جشنواره اظهار ‌کرد: دهستان خنامان قابلیت جذب گردشگر را به واسطه داشتن آثار گردشگری دارد.

مهدی محمدی مردم را در حوزه‌های عمرانی و گردشگری اصل دانست و ادامه داد: برنامه‌ریزی‌ها در راستای رونق اقتصادی با استفاده از پتانسیل‌های گردشگری در این منطقه در حال انجام است و اجرای آسفالت حدفاصل بین امامزاده شاه چهل‌تن تا روستای خنامان در دستور کار است.

محمدی عنوان کرد: خوشبختانه اقداماتی در حال انجام است تا با جذب اعتبارات بتوانیم اقداماتی همچون سنگفرش و مرمت روستای باستانی را با هدف گردشگری انجام دهیم.

فرماندار رفسنجان نیز اظهار کرد: در این جشنواره زنان روستایی با عرضه محصولاتی مانند رب انار و انواع غذاهایی که با انار طبخ می‌شوند و نیز غذاها و صنایع دستی تولیدی، هنر خودشان را به گردشگران و بازدیدکنندگان نشان می‌دهند و تلاش می‌کنند گردشگران بیشتری این منطقه را شناخته و جذب این منطقه شوند.

حسین رضایی افزود: خنامان بهشتی گمشده در رفسنجان است و برداشت بهترین انار شهرستان و استان کرمان از سطح بیش از ۱۲ هکتار باغ در این منطقه به میزان بیش از ۱۴۰ تن‌انار در حال انجام است.

وی ادامه داد: هر چه جشنواره‌های بیشتری در شهرستان برگزار کنیم، رونق اقتصادی هم در حوزه گردشگری، صنایع دستی و ... اتفاق می‌افتد.

رضایی در بخش دیگر از سخنان خود به کمبود منابع آبی در شهرستان اشاره و اظهار کرد: باید به سمت کشت‌های جایگزین رفت، منطقه خنامان مستعد پرورش زعفران، زرشک، گل محمدی و دیگر محصولاتی است که کم آب‌بر هستند.

در ادامه مجید حجت رئیس اتاق بازرگانی شهرستان رفسنجان بیان کرد: دهستان خنامان قدمتی چند هزار ساله در دل کویر دارد و وجود قنات‌ها، درختان کهنسال، قلعه‌ها، ابنیه تاریخی و دیگر آثار گردشگری در آن نشان دهنده این است که روستا دارای پتانسیل‌های گردشگری بالقوه است که باید مردم این دهستان را در این بخش توانمند کرد تا درآمدزایی از حوزه گردشگری رقم بخورد و منطقه رو به آبادانی برود.

سومین جشنواره انار در خنامان رفسنجان برگزار شد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha