• جمعه / ۴ آبان ۱۴۰۳ / ۲۰:۳۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403080402743
  • خبرنگار : 30147

بخشدار:

سرولایت از حداقل امکانات برای مقابله با سیلاب برخوردار است

سرولایت از حداقل امکانات برای مقابله با سیلاب برخوردار است

ایسنا/خراسان رضوی بخشدار سرولایت گفت: متأسفانه بخش سرولایت علیرغم اهمیتی که دارد اما در مواجهه با سیلاب از حداقل امکانات و تجهیزات برخوردار است.

باقر صدیقی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه در مواقع بارندگی‌های شدید که با باد و بوران همراه است یکسری محورهای مواصلاتی فرعی با مشکلات جدی مواجه می‌شوند، افزود: یکی از مهم‌ترین این مسیر محور عبدالله گیو به سلطان میدان است.

وی با اعلام اینکه این جاده راه مواصلاتی ۱۵ روستا است، تصریح کرد: علیرغم اینکه از چندین سال قبل پیگیری‌هایی از سوی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان و اداره کل خراسان رضوی برای رفع مشکلات داشته‌ایم اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

بخشدار سرولایت با اشاره به اینکه هرچند قول ساخت ابنیه، ابنما یا آب گذر را داده بودند اما تاکنون محقق نشده است، اظهار کرد: وضعیت فعلی موجب شده که در بارندگی‌های شدید این مسیر به طور کامل محدود شود.

وی با بیان اینکه در بارندگی‌ها تردد اهالی ۱۵ روستا با مشکلات جدی مواجه می‌شود، خاطرنشان کرد: این مسیر برای ۱۵ روستا یک شاهراه مهم محسوب می‌شود.

صدیقی با اعلام اینکه با ایجاد چند ابنیه، ابنما یا آب گذر مشکلات اهالی این روستاها رفع می‌شود، اذعان کرد: متأسفانه در رفع مشکلات از سوی مسئولان متولی تعلل بسیاری شده که گلایه‌مندی اهالی را در پی داشته است.

وی گفت: در بارش‌های شدید امروز هم روان آب‌هایی که از سطح رودخانه‌های روستاهای بالادست می‌آید به دلیل کوچک بودم حجم کانال وارد همین محور شده و موجب مسدود شدن جاده می‌شود.

بخشدار سرولایت با بیان اینکه برای رفع مشکل این جاده به اعتباری کمی نیاز داریم، افزود: متأسفانه در بخش سرولایت برای مواقع بحرانی هیچ‌گونه اعتبار خاصی نداریم.

وی با اشاره به اینکه فقط اعضای ستاد مدیریت بحران بخش شامل شهرداری، دهیاری‌ها را به حداقل امکانات تجهیز کرده‌ایم، اظهار کرد: در مواقع بحرانی فقط اداره راهداری با چند دستگاه ادوات سنگین و نیمه سنگینی که دارد به کمک می‌آید.

صدیقی با اعلام اینکه فقط توانسته‌ایم تجهیزات دو دهیاری را مقداری افزایش دهیم، اذعان کرد: اما برای اینکه بتوانیم مشکلات عدیده و خاص منطقه را برطرف کنیم حداقل امکانات را داریم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در محور ترانزیت آسیای میانه هم قرار گرفته‌ایم و چند روستا در این مسیر قرار دارند بارش‌های سیل آسا و روان آب‌هایی که از کوه و کوهستان جاری شده و وارد جاده می‌شود موجب مسدود شدن جاده و خسارت‌هایی را به زیرساخت‌های اصلی جاده زده و حتی وارد منازل روستائیان می‌شود.

بخشدار سرولایت با بیان از سال قبل برای رفع این مشکلات تجهیزات و لوازم ابتدایی در منطقه تخلیه شده اما هنوز اجرایی نشده است، تصریح کرد: بخش سرولایت نیازمند توجه جدی مسئولان استان است.

وی خاطرنشان کرد: از ۴۱ روستای بخش سرولایت ۸ روستای سوله، عشق‌آباد، نوسرا نومیری، قره گل، طالبی، گلبین، کلیدر و کلاته حاجی در خطر سیلاب قرار دارند.

بر اساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی بارش‌های شدید کنونی تا پایان وقت امروز، جمعه ادامه خواهد داشت.

بخش سرولایت به مرکزیت شهر چکنه در ۹۴ کیلومتری شمال غرب شهرستان نیشابور واقع است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha