• جمعه / ۴ آبان ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403080402676
  • خبرنگار : 50646

رئیس دانشگاه گیلان:

هدف دانشگاه گیلان ارتقاء کیفیت آموزش در ارتباط با صنعت است

هدف دانشگاه گیلان ارتقاء کیفیت آموزش در ارتباط با صنعت است

ایسنا/گیلان رئیس دانشگاه گیلان گفت: دانشگاه گیلان به دنبال ارتقاء کیفیت و مهارت محورکردن آموزش از طریق تقویت ارتباط با حوزه صنعت و جامعه و برگزاری رویدادهای فناورانه است.

محمد دوستار امروز چهارم آبان ماه با بیان اینکه قبولی دانشجویان ورودی جدید در دانشگاه گیلان، نقطه آغاز یک مسیر جدید و سرشار از فرصت‌های علمی و حرفه‌ای است، اظهار کرد: دانشجویان ورودی جدید با حضور خود در دانشگاه، خون تازه‌ای در رگ‌های دانشگاه دمیده‌اید که از این پس به عنوان عضوی از خانواده بزرگ دانشگاه گیلان هستید.

وی افزود: مسئولین، اعضای هیأت علمی و کارمندان دانشگاه در تلاش هستند زمینه و بستر فضای شاداب و امیدآفرین را برای دانشجویان دانشگاه به عنوان آینده‌سازان ایران عزیز فراهم کنند تا در فضایی آرام بتوانند به تحصیل بپردازند.

رئیس دانشگاه گیلان گفت: رویکرد دانشگاه گیلان، ارتقاء کیفیت و مهارت محورکردن آموزش از طریق تقویت ارتباط با حوزه صنعت و جامعه و برگزاری رویدادهای فناورانه است.

دوستار افزود: از این‌رو دست‌اندرکاران صنایع، خدمات و کشاورزی می‌توانند نیازهای خود را به دانشجویان و اعضای هیأت علمی برای انجام پژوهش‌ها اعلام کنند تا با انجام تحقیقات و بکارگیری نتایج آنها در عرصه صنعت؛ هزینه‌ها کاهش و کیفیت تولیدات و خدمات ارتقاء یابد.

وی با اشاره به برگزاری هفدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت، ویژه آثار انجمن‌های علمی دانشجویی کشور در آبان ماه ۱۴۰۳ در دانشگاه گیلان، تصریح کرد: این جشنواره رویدادی برای رقابت و عرضه دستاوردهای علمی برتر دانشجویان در قالب کارهای علمی و دانشجویی است.

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به فضاسازی رسانه‌ای در ارتباط با جلوگیری از بازگشت دانشجویان تعلیقی و اخراجی این دانشگاه، تصریح کرد: دانشگاه گیلان در اتفاقات ۱۴۰۱ و به دلیل فعالیت‌های سیاسی و صنفی دانشجوی اخراجی نداشته است تا به دانشگاه برگردانده شوند.

دانشگاه گیلان دانشجوی اخراجی یا تعلیقی نداشته است

دوستار با اشاره به اخبار منتشر شده در برخی از رسانه‌ها، مبنی بر اینکه دانشجویان تعلیقی دانشگاه گیلان بازنگشتند و با اشاره به دستور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و تأکید رئیس جمهور مبنی بر بازگشت دانشجویان تعلیقی ناشی از حوادث ۱۴۰۱ که مطالبه‌گری داشتند، افزود: دانشگاه گیلان هیچ گونه دانشجوی اخراجی و تعلیقی نداشته است و در این خصوص نیز، اطلاعات درخواست شده در اختیار سازمان امور دانشجویان قرار داده شد.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است دانشجویی به دلیل تخلفات آموزشی و اداری، طبق قانون و ضوابط پس از بررسی در کمیته‌های مرتبط تعلیق شود یا برای ادامه تحصیل تذکری دریافت کند، اما دانشجوی اخراجی و تعلیقی به خاطر فعالیت سیاسی و صنفی و اتفاقات ۱۴۰۱ نداشتیم و هرگونه اخبار منتشره در این خصوص تکذیب می‌شود.

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به استقبال از عضویت و فعالیت دانشجویان در تشکل‌ها و کانون‌های فرهنگی، سیاسی، انجمن‌های علمی و هیأت مذهبی در دانشگاه، گفت: اینگونه فعالیت‌ها باعث توانمندسازی و مهارت‌آموزی دانشجویان می‌شود که در آینده نیز در مسیر شغلی اثربخش است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه گیلان، دوستار از تلاش‌های تمام دانشجویان، اعضای هیأت علمی، کارمندان و خانواده‌های آنان برای رشد و پیشرفت دانشگاه در مسیر علمی و پژوهشی و فرهنگی تقدیر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha