• جمعه / ۴ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403080402644
  • منبع : نمایندگی سمنان

امام جمعه سمنان:

صهیونیست‌ها به دنبال تجزیه لبنان هستند

صهیونیست‌ها به دنبال تجزیه لبنان هستند

ایسنا/سمنان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان از حزب‌الله لبنان به عنوان مستحکم‌ترین سپر دفاعی در مقابل طمع‌ورزی‌های رژیم کودک‌کش صهیونیستی نام برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های امروز سمنان اظهار کرد: رژیم اشغالگر قدس به دنبال تجزیه لبنان به عنوان یکی از پایگاه‌های مهم محور مقاومت است.

وی به زیاده‌خواهی های اشغالگران قدس اشاره کرد و افزود: صهیونیست ها نه تنها به دنبال ضربه به فلسطین و لبنان هستند بلکه آنها به دنبال تسلط بر دیگر کشورهای اسلامی هستند.

وی با اشاره به شهادت برخی از فرماندهان برجسته حزب‌الله لبنان افزود: حزب‌الله زنده است و نه تنها با این شهادت‌ها آسیب نمی‌بیند بلکه در حال رویش است و نقش تاریخی خود را محور مقاومت با اقتدار ایفا خواهد کرد.

خطیب این هفته سمنان حزب الله لبنان را مهمترین مدافع لبنان برشمرد و تصریح کرد: دشمنان صهیونیستی به دنبال ضربه زدن به لبنان و تجزیه آن هستند.

وی با گرامیداشت یاد سید مقاومت گفت: شهید والامقام سیدحسن نصرالله به صراحت اعلام می‌کرد که حزب‌الله  تا آزادی فلسطین کنار نمی‌نشیند.

مطیعی همچنین به شهادت هاشم صفی‌الدین از مسئولان ارشد حزب‌الله پرداخت و اظهار کرد: همانطور که رهبری معظم انقلاب فرمودند سید هاشم صفی‌الدین یک مجاهد نستوه و فداکار بود و شهادت نتیجه سال‌ها مجاهدت او بود.

امام جمعه سمنان ادامه داد: خون شهیدان بزرگی همچون سیدحسن نصرالله، هاشم صفی‌الدین و یحیی سوار سبب تسریع در نابودی رژیم اشغالگر قدس خواهد شد.

وی با اشاره به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از محور مقاومت افزود: حمایت از آرمان فلسطین و محور مقاومت موضع همیشگی رهبری معظم انقلاب و مردم ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان حمایت از مردم مظلوم لبنان و غزه را سیاست جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: نظام اسلامی در مقابل رژیم کودک‌کش صهیونیستی به حزب‌الله کمک می‌کند.

مطیعی با اشاره به کمک‌های مردمی به غزه و لبنان اضافه کرد: برپایی پویش اهدای طلا از سوی زنان ایرانی و کمک به مردم غزه و لبنان قابل تقدیر و ستودنی است.

وی با اشاره به ضعف‌های بزرگ رژیم اشغالگر در حوزه‌های مختلف خاطرنشان کرد: اخیرا یکی از فرماندهان برجسته صهیونیستی صراحتا اعلام کرده که اگر جنگ تا ۶ ماه دیگر به درازا بکشد، با شکست مواجه خواهند شد. 

وی به آثار شکست صهیونیست‌ها اشاره و تصریح کرد: اینکه رژیم اشغالگر قدس آمار کشته‌ها و زخمی‌های خود را اعلام نمی‌کند نشان‌دهنده این شکست است. 

مطیعی اضافه کرد: بسیاری از رسانه ها و طراحان صهیونیستی صراحتا در پی آتش‌بس هستند و معتقدند که به دلیل هزینه بالا نباید جنگ را ادامه دهند.

امام جمعه سمنان به آسیب‌های اقتصادی وارده به رژیم اشغالگر قدس اشاره و اظهار کرد: علاوه بر این هزینه جنگ برای آنها بالا است و گفته می‌شود که صهیونیست‌ها به ازای هر یک روز جنگ اخیر، بیش از ۱۳۰ میلیون دلار متحمل هزینه‌های اقتصادی می‌شوند.

وی در بخش دیگری به نرخ پایین رشد جمعیت در کشور و بخصوص استان پرداخت و خواستار توجه بیشتر به بسته‌های تشویقی رشد جمعیت شد.

وی همچنین با اشاره به آمار بالای طلاق در استان سمنان ادامه داد: این آمار بالای طلاق به هیچ عنوان زیبنده استان ولایتمدار و انقلابی سمنان نیست. 

امام جمعه سمنان خواستار نقش‌آفرینی بیشتر حوزه‌های علمیه در ارتباط با کاهش طلاق در این استان شد. 

مطیعی همچنین به هفته پدافند غیرعامل اشاره و از برپایی همایش ملی و دو روزه «جنگ بیولوژیک، ماهیت، ابعاد، پیامدها و راهکارها» از سوی حوزه خواهران سمنان تقدیر کرد. 

نماینده ولی فقیه در استان همچنین  با اشاره به نام‌گذاری ایستگاه راه‌آهن دامغان به نام شهید امیرعبداللهیان از این اقدام راه‌آهن شمال شرق و مسوولان شهرستان دامغان تقدیر کرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha