• جمعه / ۴ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403080402638
  • خبرنگار : 50987

امام جمعه بندرعباس:

جزایر سه گانه کاملا ایرانی است

جزایر سه گانه کاملا ایرانی است

ایسنا/هرمزگان امام جمعه بندرعباس گفت: ادعای کشور امارات عربی متحده در مورد جزایر سه گانه ایرانی بدون سند است و این جزایر کاملا ایرانیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی زاده امروز جمعه ۴ آبان ماه، در خطبه‌های نمازجمعه بندرعباس افزود: دیپلماسی کشورمان در این موضوع باید فعال‌تر عمل کند و تنها محکوم کردن کافی نیست.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: قبل از انقلاب اسلامی و در زمان رژیم پهلوی دو جزیره ایرانی به نام‌های آریانا و زرکوه از سوی اماراتی‌ها اشغال شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: چرا اکنون دولت جمهوری اسلامی ایران، موضوع تصرف و اشغال این دو جزیره ایرانی که دارای ظرفیت‌های بسیاری است را مطرح نمی‌کند.

امام جمعه بندرعباس گفت: ادعای اماراتی‌ها بر سه جزیره بوموسی، تنب بزرگ و کوچک از سال‌های گذشته بوده و به تدریج با حمایت اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا همراه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: تنها با بیانیه دادن از طرف ایران این موضوع حل نمی‌شود بلکه باید کاری کرد که برای آنان هزینه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: کشورهای عربی باید اصل رفاقت و دوستی متقابل را رعایت کنند و تحت تاثیر دشمنان قرار نگیرند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: اگر هم بحثی هست با مذاکره دو طرفه می‌توان حل کرد و نیازی به حضور بیگانگان نیست.

امام جمعه بندرعباس گفت: اگر چه دولت امارات هم می‌داند که در موضوع جزایر سه گانه ایرانی هیچ سندی ندارد و دستش خالیست.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با تسلیت شهادت مجاهد بزرگ حزب‌الله شهید سیدهاشم صفی‌الدین افزود: بر اساس سنت و حکمت خدا با شهادت فرماندهان، پرچم مقاومت بر زمین نمی‌ماند و به دست فرمانده دیگری بلند می‌شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: با شهادت مجاهدان بزرگ، خلایی در حرکت مؤمنان انقلابی جبهه مقاومت ایجاد نمی‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده افزود: کار رژیم صهیونیستی به شهادت رساندن فرماندهان و غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان است.

امام جمعه بندرعباس گفت: این رژیم بداند با این کارها راه به جایی نخواهد برد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده افزود: به کشورهای عربی توصیه می‌کنم که به قول صهیونیست‌ها اعتماد نکنند، امنیتشان هیچوقت با آنان تامین نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: رژیم صهیونیستی امروز نمی‌تواند امنیت خودش را تامین کند، امنیت پایدار در گرو امنیت منطقه‌ای و با حمایت مسلمانان از همدیگر ایجاد می‌شود.

امام جمعه بندرعباس گفت: امنیت با وعده‌های جبهه کفر، نفاق و یهودیان ایجاد نمی‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با اشاره به هشتم آبان روز پدافند غیرعامل افزود: شناسایی نقاط ضعف و قوت، افزایش تاب آوری جامعه در مقابل حوادث و بحران‌ها از مهمترین اقدامات در بخش پدافند غیرعامل است.

امام جمعه بندرعباس گفت: اجرای مانور ایمنی در مقابل زلزله در مدارس بسیار اقدام خوبیست که سبب افزایش آمادگی در مقابل حوادث می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: امروز دشمن از هر ابزاری استفاده می‌کند پس باید حواسمان بیشتر جمع باشد تا جلوی نفوذ دشمن گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: بخشی از آسیب‌هایی که در لبنان ایجاد و سبب شهادت فرماندهان حزب الله شد، به علت نفوذ اطلاعاتی صهیونیست‌ها بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با بیان اینکه هشتم آبان روز شهادت محمدحسین فهمیده روز نوجوان نامگذاری شده است، افزود: نوجوانان امروز دشمن شناسی، بصیرت و فداکاری را از شهید فهمیده الگو گرفته‌اند.

امام جمعه بندرعباس افزود: وظیفه همه حمایت عاطفی و روانی از نوجوانان است، چون آنان آینده سازان کشورند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: در چالش‌های فضای مجازی، انتخاب‌های زندگی و مستقل بودن باید نوجوانان را راهنمایی کنیم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایجاد بی اعتمادی، نفاق، امید کاذب، شایعه سازی و پر رنگ کردن نقاط ضعف از جمله شگردهای دشمن است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: دشمن به دنبال ایجاد فاصله بین مردم و روحانیت و سپاه پاسداران است که هیچگاه موفق نمی‌شود.

امام جمعه بندرعباس گفت: امروز پناهگاه جامعه، روحانیت و سپاه هستند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: ابزار رسانه‌ای بیگانگان برای تضعیف کشور تلاش می‌کنند پس باید مراقب رسانه‌های مسموم آنان باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: در هزار و ۵۰۰ آیه قرآن به دشمن شناسی اشاره شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha