• جمعه / ۴ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403080402629
  • خبرنگار : 50175

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

روحیه رشادت شهید حسین فهمیده در همه نوجوانان وجود دارد

روحیه رشادت شهید حسین فهمیده در همه نوجوانان وجود دارد

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌ جمعه خرم‌آباد گفت: روحیه رشادت شهید حسین فهمیده در همه نوجوانان وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی امروز چهارم‌ آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد، اظهار کرد: هشتم آبان سالروز شهادت شهید فهمیده به عنوان روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی نامیده شده است و امروز ایران در میان نوجوانان و جوانان بسیجی یک حرکت پرنشاط و فعالی را مشاهده می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: روحیه رشادت و شجاعتی که در شهید فهمیده وجود داشت، امروز این روحیه در همه نوجوانان وجود دارد و این را در دفاع‌مقدس دیدیم که ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید با همان روحیه جهادی به شهادت رسید که از این تعداد ۹۰۰ دانش‌آموز شهید لرستانی بودند که یادشان گرامی باد.

امام جمعه خرم‌آباد بیان کرد: آنچه در وجود نوجوانان دیده می‌شود ابتکار، نوآوری، امیدواری به آینده روشن، پرتلاش و در موارد زیادی بدون اجر و مُزد و دارای ایده و افکار در مسائل مختلف هستند که لازم است این سرمایه‌ها مورد توجه قرار گیرند و نسل جوان و بسیجیان باید تلاش کنند که کشور را از سختی‌ها و موانع عبور دهند.

شاهرخی تصریح کرد: به کوری چشم دشمنان، نوجوانان و جوانان این سرزمین در مسیر انقلاب اسلامی در رسیدن به آرمان‌ها و قله‌های علم و اخلاق و معنویت همچنان به راه خود ادامه می‌دهند.

وی عنوان کرد: خدمات نظام جمهوری اسلامی در برخی از عرصه‌ها شگفت‌انگیز است به‌طوری که ۲۸ هزار نفر بیمار خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه سلامت بوده و ۵۰ میلیارد تومان بابت خدمات به این بیماران هزینه شده که خدمات نظام قابل تقدیر است.

 نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: مسئله اول ما فلسطین بوده و امروز دشمن با تمام قوای خود به میدان آمده است ولی هر چه زمان می‌گذرد، شاهد رویدادهای ستودنی در محور مقاومت و در کشور خودمان بوده و امروز هم شاهد مشارکت مردم و بانوان در جهاد طلایی هستیم.

شاهرخی اضافه کرد: امروز جهادی در کشور ما شکل گرفته که یک جهاد طلایی است که همراهی با رزمندگانی است که جان خود را بر کف دست گرفته و در مقابل دشمنان می‌جنگند و این یک همراهی مهم است.

وی اظهار کرد: در جامعه اسلامی وقتی حادثه‌ای رخ می‌دهد، همه موظف هستند به کمک مردم بروند و دورود بر کسانی که در این جهاد طلایی مشارکت می‌کنند.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به ادعای بحرین، افزود: از سال ۱۳۵۰ تاکنون هر از چندگاهی دولت امارات ادعای جزایر سه‌گانه را دارد ولی از زمان هخامنشیان این بخش متعلق به ایران بوده گرچه به خاطر ضعف برخی از شاهان قاجار، بحرین را از خاک ایران جدا کردند ولی ایران وطن ما قلمرویی فراتر از این بوده است.

شاهرخی خاطرنشان کرد: با حمایت استعمار، این روزها چنین ادعایی دارند چون ۶۳ درصد نفت جهان از این آبراهه عبور می‌کند و ایران بر تنگه هرمز قدرت دارد و این کارها برای منحرف کردن افکار از تبهکاری رژیم اشغالگر قدس است.

وی اضافه کرد: امروز مردم جهان، دشمنان را به عنوان شر مطلق می‌شناسند و محور مقاومت و رزمندگان، محبوب دل‌ها شدند و همه می‌دانند ملت ایران از ابتدا تاکنون و در آینده هم حامی مظلومان فلسطین و لبنان بوده و این حیله استعمار نمی‌تواند سبب انحراف افکار شود و این سه جزیره متعلق به ایران است.

وی با اشاره به قانون کاپیتولاسیون، افزود: نتیجه اعتراض این شد که امام‌راحل را به ترکیه تبعید کردند و قانون به این معنا بود که شهروندان آمریکایی که در ایران هستند، اگر جرمی مرتکب شوند، ایران نمی‌تواند اعمال قانون کند و لازم است نسل جوان این بخش از تاریخ را مطالعه کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: یکی از خواسته‌های مردم از دولت‌هایی که بر سر کار آمدند، مقابله با افزایش بی‌منطق قیمت‌ها است و بسیاری از دولت‌ها در جلوگیری از افزایش قیمت اجناس و کالاها موفق عمل نکردند، افزایش قیمت‌ها باید در حد و اندازه معقول باشد ولی متاسفانه چنین نیست و تلاش‌هایی که مدیران مربوطه انجام دادند، نتیجه‌بخش نیست.

شاهرخی یادآور شد: تعزیرات حکومتی هم وارد شده ولی این ورود بعد از زمانی بوده که گرانفروشی صورت گرفته، اینکه لوازم ساختمانی، ابزار وسایل نقلیه، مواد غذایی گران شود، ممکن بوده جریمه شوند ولی پول از جیب مردم رفته است.

وی اظهار کرد: دولت‌های مختلف علیرغم خدمات برجسته‌ای که داشتند ولی در این راستا ضعف دارند که باید برطرف شود، البته برخی از تولیدکنندگان با قیمت بالا کالا را عرضه می‌کنند و برخی تولیدکنندگان هم می‌گویند قیمت تمام‌شده به گونه‌ای است که اگر کمتر از این باشد، ضرر است که باید رسیدگی شود.

امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: بیش از سه دهه است با افزایش بی‌رویه قیمت‌ها روبرو هستیم در حالی که کالاها فراوان هستند و سران قوا و مسئولان می‌توانند راه حلی برای این مشکل پیدا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha