• جمعه / ۴ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403080402627
  • خبرنگار : 50377

مدیرکل بیمه سلامت مازندران:

۲۳۰۰ میلیارد تومان برای بیمه شدگان سلامت مازندران هزینه شد

۲۳۰۰ میلیارد تومان برای بیمه شدگان سلامت مازندران هزینه شد

ایسنا/مازندران مدیرکل بیمه سلامت مازندران، اجرای طرح درمان زوجین نابارور و رایگان شدن خدمات کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دولتی را از دیگر خدمات بیمه سلامت استان دانست و گفت: سال گذشته در بیمه سلامت حدود ۶۶۰ میلیارد تومان از مردم حق بیمه دریافت شده است ولی ۲۳۰۰ میلیارد تومان برای بیمه شدگان هزینه شد.

دکتر حسین جلاهی ۴ آبان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته ساری، اظهار کرد: بیمه سلامت به دهک‌های۶ تا ۹ از ۵۰ تا۸۰ درصد در بحث خدمات درمانی تخفیف می‌دهد و برای دهک ۱۰هزینه را بصورت کامل پرداخت می‌کند که عین عدالت است.

وی افزود: دهک ۱۰ جامعه سالانه مبلغ ۲ میلیون تومان  به بیمه سلامت جهت ارائه خدمات درمانی پرداخت می‌کنند  که این یک خدمت مطلوب از بیمه سلامت است .

جلاهی با اشاره به اینکه در مناطق کم برخوردار و آسیب پذیر از سال ۱۴۰۱ با کمک استانداری، فرمانداری و دهیاری‌ها بیش از ۱۰۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه رایگان سلامت قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: اجرای طرح بیمه بیماران قبل از  ترخیص در مازندران اجرایی شده است و جهت دسترسی آسان مردم حدود ۵۹ بیمارستان، داروخانه و رادیولوژی‌ها با بیمه سلامت قرارداد دارند.

وی افزود: همچنین جهت تسهیل در دسترسی بیمه شدگان با ۵۴ پیشخوان دولت عقد قرارداد صورت گرفته است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران خاطرنشان کرد: طرح نظام ارجاع در روستا و شهر که بسیار ارزشمند است و سطح‌بندی خدمات را نشان می‌دهد؛ در بخش بستری بیمار و درمان سرپایی اجرایی شده است .

وی گفت: بیش از ۹۸ درصد نسخه نویسی‌های زیر مجموعه بیمه سلامت الکترونیکی است و در استان مازندران بیش از ۳۷۰ هزار نسخه در ماه تجویز می‌شود.

جلاهی از اجرای طرح درمان بیماران معتاد و عقد قرارداد با ۷۸ مراکز ارائه دهنده خدمات به این افراد، اشاره کرد و گفت: ۱۸۳۲ اقلام دارویی تحت پوشش بیمه پایه است که از این تعداد ۳۰۰ قلم دارو در طرح دارویاری قرار دارد.

وی اجرای طرح درمان زوجین نابارور و رایگان شدن خدمات کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دولتی را از دیگر خدمات بیمه سلامت استان مازندران دانست و افزود: سال گذشته در بیمه سلامت حدود ۶۶۰ میلیارد تومان از مردم حق بیمه دریافت شده است ولی ۲۳۰۰ میلیارد تومان برای بیمه شدگان هزینه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha