• جمعه / ۴ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403080402609
  • خبرنگار : 50455

آیت‌الله نوری همدانی:

حوزه علمیه بر اساس علم و اخلاق به مسائل سیاسی ورود کند

حوزه علمیه بر اساس علم و اخلاق به مسائل سیاسی ورود کند

ایسنا/قم آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر اهمیت علم و اخلاق در حوزه علمیه، تصریح کرد: حوزه باید رسالت اصلی خود یعنی علم و اخلاق را پی بگیرد و در مسائل سیاسی نیز با همین موازین ورود پیدا کند.

این مرجع تقلید امروز جمعه چهارم آبان‌ماه در دیدار عده‌ای از فضلای حوزه علمیه بیان کرد: باید همه با هم باشیم و برای رضایت امام عصر(عج) که هدف همه ما است و ما خود را سرباز آن حضرت می‌دانیم تلاش‌ کنیم و اشکالات را رفع نماییم و تذکر دهیم تا ان شاءالله پرچم این انقلاب به دست آن حضرت برسد.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله حسین نوری همدانی، وی با بیان اهمیت علم و اخلاق در حوزه تاکید کرد: حوزه باید رسالت اصلی خود یعنی علم و اخلاق را پی بگیرد و در مسائل سیاسی نیز با همین موازین ورود پیدا کند.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: قبلا هم عرض کردم که چشم خود را بر روی کمبودها و مشکلات نمی‌بندیم و مکرر خصوصی و یا علنی تذکر می‌دهیم و مشی بنده استقلال حوزه است، اما این استقلال را نباید به این معنی تلقی کرد که عده‌ای سیاست امام‌ و انقلاب را زیر سؤال ببرند، مسیر حوزه همان مسیر امام راحل است و نظام و انقلاب هم برخواسته از همین حوزه است.

وی ادامه داد: اگر انحرافی در دین و مذهب و مصلحت مردم و آن آرمان امام ایجاد شد بدون تعارف تذکر می‌دهیم اما اجازه نخواهیم داد که در این شرایط سخت لبنان و فلسطین، که صهیونیست‌ها روزانه هزاران زن و کودک را بکشند و آواره کنند و خانه و زندگی آنان را غصب نمایند و بعد در حوزه علمیه عده‌ای از وجود یک کشور مستقل با این سابقه و خصوصیات که عرض شد سخن بگویند، اینکه امام با رژیم صهیونیستی مخالفت کرد فقط برای یک کشور خاص یا گروه خاص نیست بلکه به جهت غاصب و نامشروع بودن این رژیم است، و جهت دیگرش شعار تجاوز به کشورهای دیگر است، حال ما بنشینیم و تماشا کنیم که یک گروه غاصب که سرزمینی را غصب کرده‌اند و رسماً شعارشان تجاوز به کشورهای دیگر هم هست روز به روز به این تجاوز ادامه دهد؟

این مرجع تقلید تصریح کرد: طلاب جوان هم باید در مسیر علماء بزرگ ما گام بردارند و یکی از راه‌ها مطالعه حالات علماء است که چقدر در تهذیب نفس موفق بوده‌اند و این منافات با توجه و اظهار نظر در مسائل روز و سیاست ندارد. امام یک عارف به معنی کلمه بود ولی در عین حال یک سیاستمدار کم‌نظیر، یک فقیه بزرگ و در عین حال یک زمانشناس کامل بود که تمام اخبار دنیا را رصد می‌کرد و در مقابل انحرافات فریاد می‌کشید.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: اگر من بخواهم از همین زمان ما، نام ببرم مرحوم آیت‌الله صافی گلپایگانی که بنده از سال ۱۳۲۲ شمسی که آمدم قم تا آخر عمر شریفشان با ایشان رفاقت داشتم یعنی حدود ۸۰ سال، یک فقیه با تقوا و در عین حال در مسائل سیاسی هوشیار بودند، امروز تمام کفر و استکبار و صهیونیست در مقابل این نظام و رهبری ایستاده است، حالا وظیفه ما چیست؟ باید از چه کسی حمایت کنیم؟ آیا این وظیفه ما نیست که از آرمان امام، رهبری و خون شهدا حمایت کنیم؟ لذا باید همه با هم جبهه حق را تقویت، رهبری را تقویت و سنت‌های اصیل حوزه را حفظ کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha