• جمعه / ۴ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403080402600
  • خبرنگار : 50187

نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

باید جبهه مقاومت را کمک کنیم/ شعار «وفاق ملی» منحرف نشود

باید جبهه مقاومت را کمک کنیم/ شعار «وفاق ملی» منحرف نشود

ایسنا/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: وقت آن رسیده امت اسلامی پشتیبان جدی جبهه مقاومت باشد و فرض است رزمندگان غزه و لبنان را کمک کنیم و امروز روز جهاد اموال است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمان ضمن توصیه به رعایت تقوا اظهار کرد: در زمینه الگوهای تربیتی در قرآن کریم، یکی از الگوها صابران هستند که کنترل و مدیریت خود را انجام می‌دهند.

وی افزود: صبر یک ویژگی روانی و ثبات درونی است که به وسیله آن آدمی مدیریت احساسات و هیجانات خود را در دست می‌گیرد و در سختی‌ها تحمل کرده و مقاوم می‌شود.

علیدادی سلیمانی با اشاره به کنترل شهوات و توجه به دستور خداوند در زمان فراهم بودن صحنه گناه عنوان کرد: در این صحنه جای بروز و ظهور این ویژگی درونی(صبر) است که فرد بتواند احساسات و عواطف درونی را مدیریت کند و صابران می‌توانند در جامعه الگو باشند و نگاه تربیتی دین در شخصیت‌سازی و شخصیت‌پردازی در این جماعت جلوه کرده است.

امام جمعه کرمان در ادامه بیان کرد: در جامعه اسلامی باید انسان‌های صابر، بردبار و شکیب کم نباشد و آنچه که رضایت خداست را پیگیری کند و کسی که می‌خواهد امام جامعه باشد باید کوهی از بردباری باشد و در مقابل همه هیجانات و احساسات بتواند طوری مدیریت کند که مورد رضایت خداوند است.

وی با اشاره به دو مسئله مهم برای حرکت درست انسان در زندگی اظهار کرد: کسی که می‌خواهد تربیت دینی شود، باید خویشتن‌داری، اتکاء به درون و عزت نفس داشته و ذلت را نپذیرد.

علیدادی سلیمانی گفت: مسئله دوم اتکا به خداوند است؛ نگاه به بیرون فقط نگاه به خداست یا انسان‌هایی که در راستای امر خدا تعریف می‌شوند مانند انبیا و ائمه علیهم السلام.

وی با اشاره به فرموده قرآن کریم مبنی بر کمک گرفتن از صبر و نماز، افزود: نماز سمبل ارتباط شخص با خداست و جامعه باید به خدا توجه کند و اگر اجازه تحقیر نداد، عزت نفس داشت و خود را در همه زمینه‌هایی که ظرفیت دارد، تجهیز کرد و به شایستگی‌های خود توجه داشت، جامعه پیشرو و الگویی برای دیگران است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: بیگانه هیچ وقت برا ما خیرخواه نیست و در یک نگاه جامعه اسلامی باید به خودش تکیه کند و اینکه مقام معظم رهبری تاکید دارند جامعه اسلامی به خودتان و ظرفیت درون تکیه داشته باشید برای همین است یعنی اتکا به درون و اینکه هیچگاه به دشمنان دل نبندید. در صحنه سیاسی همینگونه باشید و در مراوادات جهانی و ... نگاه به بیرون نداشته باشید.

وی اظهار کرد: اگر می‌بینیم نظام اسلامی به رهبری امامین انقلاب توانسته الگویی شود برای آزادی‌خواهان جهان و مستضعفان عالم و امروز این الگو را می‌بینیم، رمزش این است به دو نکته تربیتی اتکا به درون و تکیه بر خداوند توجه داشتند و در طول تاریخ، مسیر انبیاء الهی و اولیاء برجسته همین بوده است.

علیدادی سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به شهادت شیخ صفی‌الدین و یحیی سنوار گفت: شهادت این دو شخصیت برجسته و مجاهد عظیم نشان داد خون شیعه و سنی در کنار هم در نگاه جهادی علیه کفر و استکبار ریخته می‌شود و برای مسلمانان ثابت کرد استکبار با اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه و آله) سر جنگ و ستیز دارد؛ اسلامی که در آن دستورات نبی مکرم و امامان معصوم به آن توجه شود و یک مسلمان بخواهد آنچه خدا خواسته پیاده کند دشمنی‌ها تا آنجا پیش خواهد رفت که فرفی بین غزه و لبنان در آن نخواهد بود.

امام جمعه کرمان اظهار کرد: باید جهان اسلام یکپارچه علیه ظلم و استکبار قیام و به این شهدای بزرگ اقتدا کند که شهید حاج قاسم سلیمانی بارها می‌گفت تحمل ندارد به زن و دختر افغان، فلسطین، عراق و لبنانی ظلم شود.

وی تاکید کرد: وقت آن رسیده امت اسلامی پشتیبان جدی جبهه مقاومت باشد و فرض و لازم است در پویش ایران همدل شرکت کرده، پشت جبهه مقاومت را گرم و رزمندگان غزه و لبنان را کمک کنیم و امروز روز جهاد اموال است و باید جبهه مقاومت را تقویت کنیم که در این جنگ تحمیلی نابرابر و بزرگ، جبهه مقاومت به پیروزی برسد.

علیدادی سلیمانی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو گفت: سهم دانش‌آموزان در دفاع مقدس کم نیست و آنها هم در زندان‌های مخوف صدام ملعون هم در صحنه‌های خط مقدم و شب‌های عملیات بخشی از صحنه‌های بیادماندنی و افتخارآمیز دفاع مقدس را به خود اختصاص داده‌اند.

امام جمعه کرمان با اشاره به خروش امام علیه قانون خفت‌بار کاپیتولاسیون نیز بیان کرد: انقلاب امام بر دو پایه اساسی توجه به غرور ملی و غیرت دینی استوار بود و در این دو زمینه ایران را در جایگاهی قرار داد که امروز در معادلات دنیا برجسته و بانی جبهه مقاومت است. گرچه در فلسطین اشغالی و جنوب لبنان معرکه جنگ است اما نگاه اصلی جبهه مقاومت به ایران اسلامی، رهبری نظام و مردم شهیدپرور و قدرشناس ایران اسلامی است که در آزمون‌های سخت سرافراز بیرون آمدند.

وی با اشاره به اینکه امروز دو جبهه به صورت جدی و تمام عیار درگیر هستند، افزود: جبهه استکبار نقش‌آفرین اصلی آن در ظاهر ارتش ترور و قتل مستقر در پادگان غصبی و جعلی به اسم اسرائیل است و هدف آن ریشه‌کن نمودن ادیان الهی و تصرف و تجزیه کشورها به ویژه کشورهای اسلامی است و هدفش تولید جنگ، قتل و نسل‌کشی است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تصریح کرد: جبهه دیگر جبهه افتخارآمیز مجاهدان و مبارزان حق‌طلب است که خواهان اقامه عدل، حفظ سرزمین و پایان دادن به قتل‌ها و غارت ملت‌ها هستند و امروز غزه و لبنان در خط مقدم این جبهه قرار دارند و بنابراین باید با تمام ظرفیت و توان جبهه حق را تقویت نمود و حمایت کرد.

وی در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه در تذکر به دولت بیان کرد: دولت با شعار جذاب، موثر و مفید «وفاق» که نیاز کشور است، کار خود را شروع کرد اما باید مراقب باشند به این شعار در همه رده‌ها توجه شود.

علیدادی سلیمانی افزود: بعضا دیده می‌شود در عزل و نصب‌ها به این شعار بی‌توجهی می‌شود در حالی که شعار جذاب وفاق نباید انحراف پیدا کند.

وی تاکید کرد: باید با وفاق درونی تحت امر رهبر انقلاب بتوانیم رسالت بزرگ تاریخی خود را در رابطه با جبهه مقاومت و مواجهه تمام عیار با دشمن به نحو احسن انجام بدهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha