• پنجشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403080302344
  • خبرنگار : 50037

وزیر میراث فرهنگی:

پیگیری برای رفع موانع صادرات صنایع دستی در دست اقدام است

پیگیری برای رفع موانع صادرات صنایع دستی در دست اقدام است

ایسنا/همدان وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: پیگیری برای رفع موانع صادرات صنایع دستی در دست اقدام است و تلاش داریم بازار مناسبی را برای تولیدکننده صنایع دستی فراهم کنیم.

سیدرضا صالحی‌ امیری عصر امروز (پنجشنبه، ۳ آبان ماه) در جمع تولیدکنندگان و صادرکنندگان سفال لالجین، اظهار کرد: تلاش است با تشکیل یک دفتر و میز تخصصی در وزارت میراث، مسئله صنایع دستی بویژه سفال و سفالگری پیگیری شود. در همین رابطه، همکاران ما مصمم هستند این هنر را به ایران و دنیا معرفی کنند. ضمن اینکه جلساتی با وزارت صمت در این رابطه و در موضوع رفع موانع صادرات صنایع دستی برگزار شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم استان همدان و شهرستان‌های آن و نیز شهر جهانی لالجین را به سراسر ایران و جهان بشناسانیم، افزود: آموزش مستمر به جوانان در استان‌های مختلف برای صنایع دستی  این دیار ضرورت قطعی است.

وی با بیان اینکه همکاران ما تلاش می‌کنند استادکاران این شهر جهانی را به سایر استان‌ها معرفی کنند، خاطرنشان کرد: باید یک دانشکده، آموزشکده یا مرکز علمی برای تربیت جوانان جدید برای جایگزینی استادکاران و نیروی قدیمی در استان همدان و لالجین راه‌اندازی شود تا هنر سفالگری شهر جهانی لالجین از استمرار فارغ نشده و همواره شاهد تداوم هنر سفالگری این شهر باشیم.

صالحی امیری لازمه تداوم هنر سفالگری شهر لاجین را تربیت استادکاران جدید دانست و ادامه داد: شهر لالجین یکی از شهرهای بدون بیکار کشور بوده که از سایر شهرهای دیگر نیز دارای تعداد زیادی  نیروی کار است و برای آنان نیز اشتغال ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی فقط یک تولید نیست بلکه خلق یک هنر به دست هنرمندان است، خاطرنشان کرد: ایجاد امنیت شغلی و بیمه هنرمندان سفال گر این شهر امری ضروری بوده تا لابه‌لای سختی‌ها کمر آنان خم نشود.

صالحی امیری با تاکید بر اینکه باید بازار مناسب را برای تولیدکننده و سفالگران صنایع دستی لالجین ایجاد کنیم تا بتوانند سفال خود را به اقصی نقاط جهان صادر کنند، گفت: همه مسئولین باید به فکر مطالبات مردم باشند چرا که مردم ما کارآمدی مسئولین و رفع و حل مشکلات را درخواست دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha