• پنجشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403080302329
  • خبرنگار : 50177

معاون سیاسی وزیر کشور:

استانداران بدون توجه به نگاه سیاسی و قومیت و مذهب‌شان انتخاب شدند

استانداران بدون توجه به نگاه سیاسی و قومیت و مذهب‌شان انتخاب شدند

ایسنا/لرستان معاون سیاسی وزیر کشور گفت: انتخاب استانداران با سوابق مشخص و بدون توجه به نگاه‌های سیاسی و قومیت و مذهب افراد بوده است.

علی زینی‌وند امروز (سوم آبان‌ ماه) در آیین تکریم و معارفه استاندار لرستان که در سالن اجلاس جهاد کشاورزی استان برگزار شد، بیان کرد: لرستان نگین زاگرس و نقطه تلاقی و تقاطع تمدن‌های بزرگ دنیاست و این امر به ما هویت عمیقی بخشیده و همین امر موتور محرک موفقیت‌های ماست. زاگرس‌نشینان، در سمت‌هایی که به آن‌ها داده می‌شود، پرتلاش و موفق هستند.

وی اظهار کرد: امروز در دنیا شاهد ثبت ننگ‌های تاریخی بر دامن کسانی هستیم که از رژیم صهیونیستی و کودک‌کشی حمایت می‌کنند. افتخار برای کسانی است که مقاومت می‌کنند و از مظلومان و بی‌پناهان دفاع می‌کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: استکبار امروز با انقلاب اسلامی که آزادیخواه است و از مظلومان دفاع می‌کند و جغرافیای پرتمدن ایران، مشکل دارد و می‌خواهد جغرافیای ایران کوچک و رژیم جعلی بزرگ شود. باید در برابر این رژیم منفور دفاع کنیم. هرچند تهدیدهای آنها در برابر قامت برافراشته و تاریخی ایران، ناچیز و پوشالی است.

زینی‌وند ادامه داد: دشمن یک روز ۱۱ سپتامبر و یک روز داعش را خلق می‌کند و از اسلام چهره‌ای غیرواقعی جلوه می‌دهد و از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند. آنان به‌دنبال یک نظم جدید در منطقه‌اند.

وی درباره توسعه نیافتن لرستان، گفت: به‌عنوان فرزند این دیار، از خودمان بپرسیم چرا مناطقی با داشتن پتانسیل، ظرفیت و نیروی انسانی، توسعه پیدا نمی‌کنند؟ مقصر دولت‌ها نیستند، بلکه فرهنگی است که باید تغییر کند، چطور استان‌های کویرنشینی مانند یزد و کرمان تمدن می‌سازند و کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی ‌و گلخانه‌ها را دارند، چرا در لرستان پیشرفت نمی‌کنیم؟ به خود بیاییم و از نخبگان دفاع کنیم. تخریب نخبگان به فرهنگ‌ بدی تبدیل شده است. آیا زمینه خدمت را برای مدیران توانمند و نخبگان بدون حاشیه‌سازی مهیا کرده‌ایم؟ توسعه با فرهنگ هم‌افزایی، وحدت، تقویت نیروی انسانی اتفاق می‌افتد.

وی بیان کرد: توسعه با پول رخ نمی‌دهد، بلکه توسعه با فرهنگ کار و نیروی انسانی و کارآفرینی اتفاق می‌افتد.

او اظهار کرد: باید فرش قرمز جلوی کارآفرینان پهن کنیم. مدیران به جای جلسات تکراری جلو بیفتند و کارهای سرمایه‌گذاران را راه بیندازند. حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران، اشتغال و رونق اقتصادی ایجاد می‌کند. پس بخش خصوصی را گرامی بداریم و قوانین را تسهیل کنیم تا آنها کار کنند.

زینی‌وند گفت: دولت وفاق، تشکیل یک مجموعه از مدیرانی نیست که متضاد فکر می‌کنند، بلکه وفاق یعنی همه کسانی است که برنامه دارند کار کنند. باید مجموعه عملکرد این باشد که نیروهای توانمند را از چرخه مدیریت حذف نکنیم، مردم وقتی رای می‌دهند، تحول می‌خواهند.

معاون سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه وفاق در مدیریت به این معناست که همه شایستگان ذیل گفتمان دولت خدمت کنند، ادامه داد: مدیران باید مردمدار و پاک‌دست باشند و دانش و انگیزه لازم را برای انجام کار داشته باشند.

وی با بیان اینکه مدیر تحول‌گرا و ریسک‌پذیر می‌خواهیم، گفت: خدمت به مردم عشق، علاقه، ایمان و توجه می‌خواهد.

معاون سیاسی وزارت کشور افزود: ۵۰۰ نفر براساس رزومه‌ای که فرستادند، شناسایی و از بین آنها ۲۰۰ نفر انتخاب شدند تا از بین آنها استانداران را تعیین کنیم. استاندارانی که تایید می‌شوند با سوابق مشخص هستند و بدون توجه به دیدگاه‌های سیاسی، قومیتی و مذهبی، آنها را انتخاب می کنیم. سید سعید شاهرخی نیز از بین ۵۰ تا ۶۰ نفر به‌عنوان استاندار لرستان تعیین شد. ما با همه افراد مشورت می‌کنیم، اما براساس شاخص‌های وزارت کشور تصمیم می‌گیریم.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha