• پنجشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403080302219
  • خبرنگار : 50647

استاندار یزد در اولین سفر خود به بافق:

بافق گویی معدن سنگ آهن ندارد/ لزوم تسریع در تکمیل طرح های نیمه تمام بافق

بافق گویی معدن سنگ آهن ندارد/ لزوم تسریع در تکمیل طرح های نیمه تمام بافق

ایسنا/یزد استاندار یزد با گلایه از وضعیت مبلمان شهری و طرح های نیمه تمام بافق، اظهار کرد: بافق به گونه ای است گویی معدن سنگ آهن ندارد.

محمدرضا بابایی امروز ۳ آبان در اولین سفر کاری خود به شهرستان بافق با حضور در جلسه هم اندیشی و کارگروه توسعه شهرستان که با حضور نماینده مجلس، معاونین استاندار و مدیران کل ادارات، فرماندار بافق و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان ضمن ابراز گلایه از شرکت سنگ آهن مرکزی، گفت: شهر معدنی باید هم از نظر ظاهر و مبلمان شهری و هم از نظر ساخت و ساز و تکمیل طرح‌ها با شهرهای دیگر استان تفاوت داشته باشد اما بافق به گونه‌ای است که گویی معدن سنگ آهن ندارد.

وی در مورد مرکز آموزشی فراجا بافق نیز گفت: اولویت ما این است که برای تامین تتمه اعتبار مورد نیاز این مرکز و طرح های ضروری شهرستان، با سنگ آهن بافق و نماینده   شهرستان جلسه مشترکی داشته باشیم.

بابایی افزود: سنگ آهن بافق خیلی بیشتر باید برای شهرستان کار بکند و بازدیدها نشان می داد که انگار سنگ آهن بافق هیچ کاری برای شهرستان نکرده است.

احسان خواجه رضایی مدیر کل راه و شهرسازی استان نیز در پاسخ به سوال استاندار مبنی بر عقب بودن شهرستان بافق در زمینه مسکن، گفت: بیش از چهار هزار ثبت نام کننده در بافق داشتیم که بیش از یک هزار و ۸۰۰ نفر واجد شرایط شناخته شدند و ظرف مدت یک سال  ۱۵۴ واحد تحویل متقاضیان داده شد.  

وی در ادامه اظهار کرد: زیرسازی سایت ۳۸ هکتاری نهضت ملی مسکن باقرآباد نیز انجام شده و زمینی نیز با مساحت ۱۲۰ هکتاری  برای واجدین شرایط در پشت دانشگاه آزاد مصوب شده که طرح آماده سازی آن تا یک ماه آینده تمام می‌شود.

خواجه رضایی گفت: برای سال های آینده نیز یک هزار هکتار دز نظر گرفته شده که نیاز ۱۲ ساله بافق در حوزه مسکن را برآورده خواهد کرد.

وی دلیل تاخیر واگداری این واحدها را معارضات موجود در زمینه جنگل های دست کاشت و بحث های منابع طبیعی عنوان کرد.

بابایی استاندار یزد در ابتدای ورود به بافق از روند ساخت پادگان آموزشی بافق، بیمارستان ۹۶ تختخوابی و طرح نهضت ملی مسکن در سایت ۳۸ هکتاری جاده باقرآباد بازدید کرد و سپس به زیارت امامزاده عبدالله(ع) و قبور شهدا رفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha