• پنجشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403080302133
  • خبرنگار : 71290

شورای راهبردی روابط خارجی:

جنبش‌های آزادی‌بخش با فقدان رهبران معطل نمی‌مانند

جنبش‌های آزادی‌بخش با فقدان رهبران معطل نمی‌مانند

شورای راهبردی روابط خارجی، شهادت رئیس هیات اجرایی حزب‌الله را تسلیت گفت و اعلام کرد رهبران دیگری جای این شهیدان را پر می‌کنند.

به گزارش ایسنا، شورای راهبردی روابط خارجی ایران با صدور بیانیه‌ای شهادت «سید هاشم صفی الدین» رئیس هیات اجرایی حزب‌الله لبنان را به خانواده آن شهید، مردم لبنان و کشورهای اسلامی تسلیت گفت و تصریح کرد، همان‌طور که «این واقعیت را امروز در حزب‌الله و حماس به عینه شاهدیم، طبیعت جنبش‌های آزادی بخش راستین که بر بنیان اراده خلل‌ناپذیر مردم ستمدیده و مظلوم استوارند، همین است که با فقدان رهبران آن، معطل نمی‌مانند، بلکه رهبران دیگری جای خالی آن‌ها را پر می‌کنند.»

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

شورای راهبردی روابط خارجی شهادت مبارز نستوه سید هاشم صفی الدین رئیس هیات اجرایی حزب الله لبنان را به خانواده آن شهید، مردم لبنان و کشورهای اسلامی تسلیت گفته علو درجات آن شهید بزرگوار را از درگاه احدیت مسالت دارد.

شهید صفی الدین در سمت ریاست هیات اجرایی حزب الله در هدایت امور جاری آن حزب نقش برجسته‌ای را ایفا می‌کرد و تا آخرین دقایق حیات خود، به خصوص پس از شهادت دبیر کل حزب الله سید حسن نصرالله، نقشی اساسی در هدایت امور حزب داشت که در بمباران‌های اخیر به آرزوی خود یعنی شهادت در میدان رزم رسید.

بدون تردید فقدان چهره برجسته‌ای مانند سید صفی الدین برای مردم لبنان ضایعه بزرگی است، ولی طبیعت جنبش‌های آزادی بخش راستین که بر بنیان اراده خلل‌ناپذیر مردم ستمدیده و مظلوم استوارند، همین است که با فقدان رهبران آن، معطل نمی‌مانند، بلکه رهبران دیگری جای خالی آنها را پر می‌کنند. این واقعیت را امروز در حزب الله و حماس به عینه شاهدیم، به طوری  که پس از حوادث اخیر و شهادت رهبران آن با قوت به مبارزه خود ادامه می‌دهند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha