• پنجشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403080302129
  • خبرنگار : 50037

توسلی مطرح کرد:

ضرورت توجه ویژه به ظرفیت‌های استان همدان

ضرورت توجه ویژه به ظرفیت‌های استان همدان

ایسنا/همدان نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: از وزیر میراث فرهنگی انتظار داریم از ظرفیت‌های استان همدان آنطور که شایسته مردم است، استفاده شود تا استان همدان جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

فتح الله توسلی پنجشنبه ۳ آبان در شورای اداری استان همدان که با حضور وزیر میراث فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: استان اصفهان هفت درصد اعتبارات کشور را داراست و با سرعت چشمگیری در حال توسعه است، استان همدان به عنوان یکی از استان‌های بی نظیر کشور آثار تاریخی آن کمتر از اصفهان نیست.

وی با اشاره به ظرفیت مهم گردشگری ملی و بین‌المللی غارعلیصدر، تصریح کرد: در بازدید برخی از مسئولین کشور فرانسه از غارعلیصدر آنان ادعا بر آن داشتند که اگر چنین ظرفیتی در کشور آنان بود هیچ نیازی به بودجه ملی نداشتند.

توسلی با اشاره به تاریخ و تمدن ایران اسلامی، خاطرنشان کرد: در بازدید از موزه لوور فرانسه در چهار طبقه یک سالن آن به تمدن جهان اسلام از جمله کشور ایران اختصاص دارد که ورودی آن شیر دو سر ایرانی نصب شده و در این سالن عزت و تمدن و بزرگی ایران در تمام دنیا قابل تأمل است.

توسلی با بیان اینکه سراسر استان همدان از شهر همدان تا بهار و کبودرآهنگ همه و همه هر آنچه که هست به عنوان یک مجموعه به همه ما تعلق دارد، گفت: بوعلی سینا و میرزاده عشقی همدان، بزرگان شهرستانهای دیگر چون آیت‌الله شیخ بهاری شهرستان بهار، سیدجمال‌الدین اسدآبادی، شیخ نصری ریاضیدان بزرگ جهان مربوط به کبودراهنگ همه جزو هویت و فرهنگ و تمدن استان همدان به شمار می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: شهید مصطفی احمدی روشن دانشمند هسته‌ای مربوط به همدان، شهید هاشمی دانشمند هسته‌ای کبودراهنگ جز برجستگان و افتخار استان همدان و ایران اسلامی هستند.

توسلی اضافه کرد: استاندار جدید همدان یکی از استاندارانی است که از بدو ورود خود به این استان به طور راهبردی در حال احصاء مشکلات این استان و رفع آن بوده که نمونه بارز آن مشکل تعیین تکلیف زمین‌های اوقافی کبودراهنگ و لالجین بوده که در این رابطه طی یک هفته اخیر با برگزاری شش جلسه در معاونت استانداری نتایج خوبی در حال تحقق است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha