• پنجشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403080302116
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

استاندار کرمانشاه با انتقاد از تاخیر در افتتاح پروژه:

شهرداری پل غربی «قره سو» را زودتر تکمیل کند

شهرداری پل غربی «قره سو» را زودتر تکمیل کند

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه گفت: متاسفانه پل غربی رودخانه قره‌سو بر خلاف تعهدات، تا آخر تابستان به اتمام نرسید و با توجه به آغاز فصل بارش‌ها، شهرداری موظف است در قالب سه شیفت کاری این پروژه را سریعا به بهره‌برداری برساند.

محمدطیب صحرایی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، عنوان کرد: پروژه احداث پل غربی رودخانه قره سو قرار بود تا پایان تابستان و پیش از آغاز فصل بارندگی به اتمام برسد، ولی متاسفانه مدتها از این زمان گذشته و هنوز این طرح به اتمام نرسیده است.

وی با تاکید بر ضرورت تشریح دلایل این تاخیر برای شهروندان توسط شهرداری کرمانشاه، افزود: با توجه به‌ خاکی که در محل اجرای این پروژه و بستر رودخانه ریخته شده، هر لحظه که باران ببارد، شاهد آبگرفتگی بخشی از شهر و خطر وقوع یک بحران خواهیم بود.

صحرایی با تاکید بر اینکه مسئولیت خسارات ناشی از وقوع هرگونه آبگرفتگی بر عهده شهرداری است، اظهار کرد: شهرداری موظف است در سه شیفت کاری و در کمترین زمان ممکن پل غربی قره‌سو را به بهره برداری برساند و فورا خاک‌های بستر رودخانه‌ را جمع‌آوری کند تا خطری متوجه مردم نشود.

وی در ادامه با اشاره به آغاز تدرجی بارش‌ها، گفت: با توجه به‌ آغاز فصل بارش‌ها، تمامی شهرداران سراسر استان موظف هستند برنامه لایروبی جوی‌ها و آبراه‌ها و پاکسازی معابر و نخاله‌های سطح شهرها را اجرا کنند تا شاهد آبگرفتگی و ایجاد خسارت برای مردم نباشیم.

مدیر ارشد استان تاکید کرد: لایروبی رودخانه‌های قره سو و الوند که از داخل شهرهای کرمانشاه و قصرشیرین می‌گذرند، باید تا قبل از بارش‌ها انجام شود.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: در صورت بروز هرگونه مشکل ناشی از عدم انجام مناسب وظایف محوله، مسئولیت هرگونه ترک فعل بر عهده مدیر آن مجموعه خواهد بود.

صحرایی همچنین گفت: با توجه با آغاز فصل سرما تمامی ادارات موظف هستند در نشست‌های درون دستگاهی و هماهنگی‌های بین دستگاهی برای مصرف بهینه انرژی برنامه ریزی کنند.

وی همچنین بر ضرورت اطلاع رسانی و ارائه آموزش مناسب به کشاورزان در فصل سرما اشاره کرد و گفت: خطرات فصل سرما برای محصولات حوزه کشاورزی، باغداری و شیلات باید به شکل مناسبی برای کشاورزان اطلاع رسانی شود.

صحرایی بر ضرورت بررسی وضعیت شبکه برق بازارهای سنتی کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: کابل‌ها و سیم کشی‌های این مجموعه‌ها باید کاملا بررسی و سیم های فرسوده و سیم‌کشی‌های غیرایمن، ترمیم، جایگزین و اصلاح شود.

وی تاکید کرد: ضروری است که در این زمینه نشستی با حضور میراث فرهنگی، شهرداری کرمانشاه، اصناف، و ادارات مربوطه برگزار و برنامه ریزی لازم در مورد بررسی وضعیت ایمنی برق و گاز بازار سنتی انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha