• پنجشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403080301990
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

آغاز کنگره ملی شهدای کرمانشاه

آغاز کنگره ملی شهدای کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه کنگره ملی ۹۸۰۰ شهید استان کرمانشاه آغاز بکار کرد.

این کنگره با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه، حجت الاسلام والمسلمین غفوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، آیت الله علماء نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری، محمد طیب صحرایی استاندار و جمعی از مسئولین و نمایندگان استان، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، امروز(سوم آبان) در مجتمع فرهنگی آیه‌ها کرمانشاه آغاز شد.

سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه، در آغاز اجلاسیه کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه با اشاره به نقش مردم کرمانشاه در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: کرمانشاهیان با آغاز نخستین جرقه‌های انقلاب به خیابانها آمدند و با تقدیم ۱۰۴ شهید نقش مهمی در پیروزی انقلاب داشتند.

وی به نقش مردم این استان در سالهای دفاع مقدس هم اشاره کرد و گفت: با آغاز جنگ تحمیلی هم مردم این استان از هر قوم و آیینی لباس رزم به تن کردند و به حراست از مرزهای کشور پرداختند. مردم این استان با تشکیل ۱۵ تیپ مردم پایه همپای نیروهای سپاه  و ارتش به دفاع از کشور پرداختند.

ریحانی با اشاره به تقدیم ۹۸۰۰ شهید در دوران دفاع مقدس و تقدیم شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت، گفت: علاوه بر این، کرمانشاه مشهد ۱۶ هزار شهید دیگر که از دیگر نقاط کشور به جبهه‌های کرمانشاه آمده بودند، نیز است.

وی با تاکید بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، گفت: برپایی این کنگره عظیم نیز با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد شهدا در دستورکار قرار گرفت.

وی با اشاره به تشکیل ۱۶۴ کمیته استانی و شهرستانی در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه، گفت: تا پیش از برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره، ۳۰ اجلاسیه و بیش از ۲۲۰۰ یادواره شهدا در سطح استان برگزار و فضای جامعه معطر به عطر و یاد شهدا شد.

فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه جمع آوری آثار شهدا، سرکشی از خانواده شهدا و جانبازان، ساخت فیلم و آثار تلویزیونی در خصوص شهدا، توزیع ۲۸۰۵ سری جهیزیه، آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، تعمیر ۵۸۰ باب خانه محرومین و کاشت نهال را از دیگر کارهای انجام شده تا پیش از برگزاری اجلاسیه نهایی به نیابت از شهدا عنوان کرد.

وی همچنین بااشاره به ساخت محل برپایی این اجلاسیه، گفت: این محل در زمینی به مساحت هفت هکتار و با وسعت پنج هزار متر مربع احداث شده است.

ریحانی گفت: امروز هم شاهد برپایی اجلاسیه نهایی کنگره ملی شهدای استان، پس از شرفیابی به حضور رهبر معظم انقلاب و بهره گیری از رهنمودهای ایشان هستیم و امیدواریم این کنگره موجب شود همچنان ثابت قدم در راه شهدا بمانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha