• پنجشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403080301974
  • خبرنگار : 50490

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران:

جهاددانشگاهی زمینه اشتغال دانشجویان را فراهم می‌کند

جهاددانشگاهی زمینه اشتغال دانشجویان را فراهم می‌کند

ایسنا/مازندران رئیس جهاد دانشگاهی مازندران، مهارت آموزی در کنار اشتغالزایی را از محورهای مهم ایجاد انگیزه در دانشجویان برشمرد و گفت: جهاددانشگاهی این ظرفیت را دارد تا با تدوین برنامه اصولی طی فرایندی زمینه مهارت آموزی و اشتغال را برای دانشجویان فراهم کند.

محمدرضا یوسفی‌مهر ۳ آبان در حاشیه جلسه امضای تفاهم‌نامه فی مابین جهاد دانشگاهی مازندران و دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با اشاره به اهمیت رسانه‌های مکتوب و مجازی در پیشبرد اهداف، اظهار کرد: استکبار جهانی با صرف هزینه‌های هنگفتی در حوزه رسانه و فضای مجازی موفق شد تا جوانان ما را با تبلیغات سوء به سمت ناامیدی و بی انگیزگی سوق دهد.
وی ایجاد انگیزه و امید به زندگی را یکی از فاکتورهای موفقیت هر دانشجو برای ترسیم آینده دانست و افزود: یکی از روش‌هایی که جهاد دانشگاهی می‌تواند در این حوزه با دانشگاه نوشیروانی همکاری کند؛ برگزاری اردوهای علمی ایران مرز پرگهر و همچنین دیدار با نخبگان است. 

جهاددانشگاهی زمینه اشتغال دانشجویان را فراهم می‌کند
این مسئول مهارت آموزی در کنار اشتغالزایی را از دیگر محورهای مهم ایجاد انگیزه در دانشجویان برشمرد و خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی این ظرفیت را دارد تا با تدوین برنامه اصولی طی فرایندی زمینه مهارت آموزی و اشتغال را برای دانشجویان فراهم کند.
یوسفی‌مهر از راه اندازی مرکز پایدارسازی مشاغل خرد و خانگی با همکاری استانداری مازندران خبر داد و گفت: این مرکز به سامانه مکان بازار متصل است که در این راستا ۱۳ هزار مکان بازار در استان شناسایی شد.

جهاددانشگاهی زمینه اشتغال دانشجویان را فراهم می‌کند
وی ادامه داد: یکی از مزایای مهم مرکز پایدارسازی مشاغل ارتباط بین تولیدکننده و مصرف کننده و امکان بازاریابی برای محصولات تولیدی است ضمن اینکه در این مرکز بانک اطلاعاتی از بازار و اصناف استان وجود دارد .
رئیس جهاددانشگاهی مازندران با اشاره به اینکه ورود به حوزه نظام مسائل استان برای حل مشکلات از دغدغه‌های معاونت پژوهشی این نهاد است، یادآور شد: جهاد دانشگاهی متناسب با مشکلات، نیازمند متخصصین و نخبگان حوزه‌های مختلف است که می‌توان از نخبگان دانشگاه نوشیروانی نیز در این راستا بهره‌مند شد.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی مازندران نیز در این نشست اظهار کرد: در حوزه فرهنگی و آموزشی برای دانشجویان اقدامات خوبی در جهاد دانشگاهی انجام شده است.
سیده زینب تقوی با اشاره به تشکیل کارگروه هوش مصنوعی و مطالعات بین رشته‌ای در جهاد دانشگاهی از اساتید و دانشجویان حوزه هوش مصنوعی دانشگاه نوشیروانی در این کارگروه دعوت به همکاری کرد.
وی با اعلام برگزاری دو  کارگاه آموزشی در حوزه فلسفه هوش مصنوعی و آگاهی انسانی خاطرنشان کرد: این نهاد توانسته در سطحی بالاتر از سایر دستگاه‌های اجرایی در حوزه هوش مصنوعی  وارد شود و علاوه بر جنبه فنی به سایر جنبه های ورود هوش مصنوعی به زندگی انسان نیز بپردازد.

جهاددانشگاهی زمینه اشتغال دانشجویان را فراهم می‌کند
سیدمرتضی ساداتی، معاون آموزشی جهاددانشگاهی مازندران نیز با اشاره به اینکه امر آموزش به عنوان بنیان یک کار محسوب می‌شود اظهار کرد: این نهاد با توجه به تقاضای دانشگاه نوشیروانی آماده  همکاری در احداث کانون زبان در این دانشگاه است.
وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی به دنبال آموزش مهارت محور با مدیریت بر آموزش و اشتغال است، گفت: با دراختیار قرار دادن وام ۱۵۰ میلیون تومانی درصدد کمک به اشتغال دانشجویان هستیم.
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی مازندران یادآور شد: جهاد دانشگاهی و دانشگاه صنعتی نوشیروانی برای رسیدن به اهداف تعیین شده از ظرفیت‌های هم بهره‌مند می‌شوند و این هم افزایی به توسعه همه جانبه استان کمک خواهد کرد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha