• پنجشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403080301917
  • خبرنگار : 50136

مدیرکل بیمه سلامت استان:

بیش از ۶۶ هزار بیمار صعب العلاج آذربایجان‌غربی نشاندار شدند

بیش از ۶۶ هزار بیمار صعب العلاج آذربایجان‌غربی نشاندار شدند

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با اشاره به بیماران صعب العلاج نشان دار شده در استان افزود: ۶۶ هزار و ۳۴۸ نفر بیمار توسط بیمه سلامت نشاندار شده‌اند.

فریده جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: در این راستا ۶۴۸ میلیارد تومان جهت مساعدت در هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان در سرفصل خدمات بستری، سرپایی، خسارت متفرقه و خارج از ضوابط پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین داروهای غیر بیمه‌ای موجود در فهرست دارویی رسمی کشور و همچنین داروهای تک نسخه‌ای خارج از فهرست رسمی که مورد تایید معاونت غذا و دارو هستند بر اساس تجویز پزشک معالج و پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت مورد حمایت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج قرار گرفته است. 

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با اشاره به پوشش بیمه‌ای مادران باردار شیرده و فرزندان زیر ۵ سال بیمه سلامت نیز افزود: بر اساس دستورالعمل‌های اجرایی سازمان متبوع زنان باردار و مادران شیرده و همچنین کودکان زیر ۵ سال آنها بدون رعایت شرط خانوار تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار می‌گیرند و نوزادان تازه متولد شده با استفاده از بیمه نامه والدین تا یک ماه می‌توانند از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند که در این راستا بالغ بر ۲۷۸ هزار نفر از افراد با شرایط مذکور در سطح استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند. 

جعفری ادامه داد: جهت تسهیل در دسترسی بیمه شدگان بیمه سلامت در خصوص خدمات ناباروری گفت: بیمه سلامت استان با دو مرکز ارائه خدمات تخصصی درمان ناباروری سطح ۳ در ارومیه، دو مرکز تخصصی خدمات درمان ناباروری سطح ۲ در شهرستان‌های خوی و میاندوآب، ۶۸ مطب پزشک متخصص و فوق تخصص زنان و زایمان و ۳۲ دفتر کار مامایی در سطح استان انعقاد قرارداد دارد. 

وی اظهار کرد: از ابتدای تعهد خدمات تخصص ناباروری هزینه‌ای بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان به مراکز درمان طرف قرارداد و بیمه شدگان در استان پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع نیز افزود: در راستای اجرای طرح پزشکی خانواده و نظام ارجاع ۲٠۳ هزار و ۶۵۰ نفر از بیمه شدگان به ۱۷۳ پزشک همکار طرح منتسب شدند. 

جعفری ادامه داد: بیمه شدگان منتسب از مزایای پرداخت فرانشیز کمتر(۱۳٠ هزار ریال) در مراجعه به پزشکان خانواده و مشمول کاهش فرانشیز (۵ درصد تعرفه دولتی) در بخش بستری در قالب رعایت نظام ارجاع بهره‌مند می‌شود. 

وی گفت: انجام ویزیت پایه برای ۱۴۴ هزار و ۵۹۷ نفر بیمه شده منتسب( ۶۹ درصد جمعیت منتسب) و شناسایی و نشاندار کردن ۷۴۳۵ بیمار مبتلا به پرفشاری خون و دیابت و همچنین ثبت نشان برای مادران باردار در سامانه نسخه الکترونیک توسط پزشکان همکار طرح از مزایای انجام طرح مذکور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha