• چهارشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403080201770
  • منبع : نمایندگی مازندران

استاندار مازندران:

مازندران نیازمند دهکده کامل سلامت است

مازندران نیازمند دهکده کامل سلامت است

ایسنا/مازندران استاندار مازندران گفت: بسته کاری بهداشت و سلامت و گردشگری باید با مشارکت مردم عجین شود و هنوز یک دهکده کامل سلامت در استان نداریم.

یوسف نوری چهارشنبه ۲ آبان در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با گرامیداشت یاد و خاطر ۳۱۸ شهید کادر درمان استان، اظهار کرد: فاصله عمل تا مطلوب در حوزه حکمرانی نظام بهداشت و درمان بسیار است و مدیریت آن پیچیده و همراه با بحران خواهد بود.

وی با بیان اینکه سختی‌ها و زحمات این حوزه با امکانات محدود و انتظارات نامحدود، مثال‌زدنی است، افزود: رئیس جمهور ما رئیس دانشگاه بوده و انتظارات از ایشان در این بخش بسیار است.

استاندار مازندران تصریح کرد: ساختارها و ارزش‌ها و قوانین را باید در ایجاد نظام حکمرانی ببینیم تا به سلامتی بهتر آحاد جامعه، دست پیدا کنیم.

مقام عالی دولت در مازندران افزود: تولیت و کنترل از ارکان مدیریت هستند و اولین شاخصه حکمرانی متعالی، ائتلاف است.

نوری با تاکید براینکه شفافیت، اخلاق محوری و قانون مداری و عدم انحراف مالی از شاخصه‌های قابل سنجش است، اظهار کرد: ما مطالباتی از وزارت بهداشت داریم که تکمیل بیمارستان مرحوم آیت‌الله طبرسی در صدر آن است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: استانی که ظرفیت ۱۰ روز بالغ بر ۴ میلیون مسافر دارد خدمات می‌خواهند، نداشتن بیمارستان جامع قطعا لطمه می‌زند.

نوری با اشاره به اینکه بیمارستان جایگزین امام سجاد از سال ۹۱ مصوبه گرفته و تاکنون عملی نشده است، گفت: سرانه ما ۳ میلیون و ۵۰۰ نیست باید مسافران در نظر گرفته شوند در واقع پسماند و آلودگی که ایجاد می‌شود را باید در نظر گرفت؛ لذا سرانه بهداشتی و درمانی را باید لحاظ کنیم.

استاندار مازندران خطاب به سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: استفاده از برنامه جامع و نوین بسیار مهم است و ارائه خدمات نیازمند امکانات و روش‌های نوین است.

نوری متذکر شد: بسته کاری بهداشت و سلامت و گردشگری باید با مشارکت مردم عجین شود و هنوز یک دهکده کامل سلامت در استان نداریم.

وی افزود: وضعیت جمعیت استان نیز خوب نیست و باید تمهید جدی و اقدام مناسب صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha