• چهارشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403080201681
  • خبرنگار : 50673

فعالیت‌های گسترده نمونه‌برداری آب در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

فعالیت‌های گسترده نمونه‌برداری آب در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

ایسنا/هرمزگان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از فعالیت‌های گسترده نمونه ‌برداری آب در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

 عبدالجبار ذاکری امروز چهارشنبه دوم آبان ماه، گفت: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با هدف ارزیابی و کنترل کیفی آب آشامیدنی، در ۶ ماهه نخست سال جاری اقدامات گسترده‌ای انجام داده است.

بر اساس گزارشات ارائه‌ شده، تعداد ۵۳۲۴ نمونه جهت انجام آزمایشات میکروبی و  ۱۰۵۲ نمونه جهت انجام آزمایشات شیمیایی از آب آشامیدنی عمومی توسط بازرسین بهداشت محیط اخذ و به آزمایشگاه‌های آب معاونت بهداشتی و دیگر آزمایشگاه‌های مرجع ارسال شده است.

 ذاکری  بیان کرد: در راستای این فعالیت‌ها، بازرسین موفق به انجام تعداد ۲۴۳هزارو ۹۸ کلر سنجی و ۲۵۰ هزارو ۵۱۳ مورد کدورت سنجی از آب آشامیدنی شده‌اند که نقش بسزایی در کنترل کیفیت آب منطقه دارد.

این آزمایشات به منظور اطمینان از تطابق آب آشامیدنی با استانداردهای ملی و بین‌المللی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: علاوه بر این، بازرسین بهداشت محیط با هدف نظارت بر استخرهای شنا و شناگاه‌ها، تعداد ۱۲۹۳  نمونه میکروبی تهیه و به آزمایشگاه آب استان ارسال نمودند ،که  این اقدامات به منظور حفظ سلامت عمومی و جلوگیری از بیماری‌های منطقه از طریق آب، اهمیت زیادی دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: همچنین در شش ماهه نخست سال جاری تعداد ۴۰۰ مورد شکستگی لوله‌های  شبکه آبرسانی توسط کارشناسان بهداشت محیط شناسایی و جهت تعمیر و انجام پیگیری‌های لازم به شرکت آب و فاضلاب اعلام شده است. این نظارت‌ها به منظور جلوگیری از هدررفت آب و حفظ کیفیت آن بسیار مهم می باشد.

دکتر ذاکری از شهروندان درخواست نمود که در صورت مشاهده هرگونه مشکل شبکه‌های آبرسانی یا شکستگی در شبکه‌های آبرسانی، موارد را از طریق شماره تلفن ۱۹۰ گزارش دهند.

همکاری شهروندان نقش مهمی در حفظ سلامت و بهداشت آب آشامیدنی دارد و کمک می‌کند تا مشکلات به سرعت شناسایی و برطرف شود.

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اجرای این پروژه‌ها، گام‌های مهمی در جهت ارتقاء بهداشت عمومی و حفظ منابع آبی برداشته است و نتایج این تلاش‌ها تاثیرات مثبتی بر سلامت جامعه خواهد داشت.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha