• چهارشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403080201548
  • خبرنگار : 50225

مدیرکل بهزیستی خوزستان تاکید کرد

لزوم قبول کودکان دارای نیازهای ویژه در خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی

لزوم قبول کودکان دارای نیازهای ویژه در خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی

ایسنا/خوزستان مدیرکل بهزیستی خوزستان خواستار قبول کودکان بی‌سرپرست دارای نیازهای ویژه و معلولیت از سوی خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی شد.

مهران کریمیان در همایش پر سیمرغ که امروز (۲ آبان‌ماه) به مناسبت روز ملی فرزندخواندگی و به منظور تجلیل از خانواده‌های فرزندپذیر از کودکان نیازمند درمان در اداره‌کل بهزیستی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: هر کسی نمی‌تواند این گونه ایثار کند و کودکی بیمار و با نیازهای ویژه را بپذیرد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به فعالیت ۱۳ مرکز شبانه‌روزی و ۱۲ مرکز شبه خانواده و خدمات‌رسان به کودکان در خوزستان افزود: هر چند در این مراکز به بهترین نحو از کودکان نگهداری می‌شود و رشد عاطفی و جسمانی این کودکان در این مراکز انجام می‌شود اما محیط خانواده چیز دیگری است و می‌توانند با حضور در خانواده رشد، خوبی در جامعه پیدا کنند و نیازهای اصلی آن‌ها در خانواده رفع می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خوزستان با اشاره به همکاری دادستانی مرکز خوزستان در راه‌اندازی مرکز شوق زندگی برای تسهیل شرایط واگذاری کودکان به خانواده‌ها گفت: در حال حاضر ۱۹۵ کودک و نوجوان در مراکز بهزیستی خوزستان نگهاری می‌شوند که باید تلاش شود این کودکان به آغوش خانواده‌ها بروند و واگذاری به خانواده‌ها با سرعت بیشتری انجام شود. ۴۰ کودک از این تعداد دارای نیازهای ویژه و دارای معلولیت هستند و تقاضا داریم خانواده‌ها این کودکان را هم بپذیرند زیرا به آغوش و عاطفه خانواده نیاز دارند.

کریمیان عنوان کرد: سال گذشته ۷۴ مورد فرندخواندگی داشتیم و امسال تاکنون ۴۰ مورد انجام شده است که نسبت به سال‌های گذشته رشد بسیار خوبی داشته است. همچنین از اسفندماه سال گذشته تاکنون سرپرستی موقت سه کودک از فرزندان مراکز شبانه‌روزی به خانواده‌های میزبان واگذار شده است.

 وی در خصوص نحوه فرزندخواندگی کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست توسط بستگان آن‌ها تصریح کرد: در خوزرستان ۵۰۳ کودک داریم که نزد بستگان خود هستند و ‌حمایت‌های مادی، مددکاری و اجتماعی از آن‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: تعدادی از کودکانی که به خانواده‌ها واگذار نشدند و به سن ۱۸ سالگی رسیدند داشتیم که امسال ۹ مورد هدایت زندگی مستقل داشتیم و آموزش‌ها و آمادگی لازم برای ورود به اجتماع برای آن‌ها انجام شد که یا دانشجو شدند یا ازدواج کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha